Αγγαρεία ή λειτούργημα; Δεν υπάρχει αντικειμενική απάντηση. Το ξετουμπάρισμα ο κάθε ένας το αντιλαμβάνεται διαφορετικά.
Το πως το αντιλαμβάνεται έχει να κάνει κυρίως με τη σοβαρότητα ενασχόλησης του με τους αγώνες rc. Προτού μπει στο χώρο, ο μοντελιστής σκέφτεται "Ας μπορούσα να αγωνιστώ κι εγώ και ας έκανα ξετουμπάρισμα κάθε λίγο και λιγάκι".
Ύστερα το όνειρο του γίνεται πραγματικότητα, ξεκινά τους αγώνες και όντας ψαρωμένος παίρνει πάντα τη θέση του όταν είναι να ξετουμπάρει χωρίς πολλά πολλά. Είτε μιλάμε για on-road είτε για off-road αυτοκίνητα.
Σιγά σιγά ξεθαρρεύει, αρχίζει να κυνηγά ένα καλό αποτέλεσμα στον αγώνα και προτιμά μετά το προκριματικό του να περιποιηθεί το όχημά του, να διορθώσει λίγο το set-up, να κάνει ένα πρόχειρο καθάρισμα παρά να πάει να ξετουμπάρει τους αγωνιζόμενους της άλλης κατηγορίας ή του άλλου σκέλους. Ποντάρει λίγο στο ότι και ο αλυτάρχης δεν θα αντιληφθεί την απουσία του και μένει στα pits.
Φτάνουμε λοιπόν στο σημείο ο εκάστοτε αλυτάρχης να φωνάζει τους ξετουμπαριστές από τα μεγάφωνα να προσέλθουν στην πίστα. Η έναρξη του αγώνα καθυστερεί, οι οδηγοί χάνουν την αρχική τους ψυχραιμία και η ατμόσφαιρα ηλεκτρίζεται.
'Υστερα από χρόνια αγωνιστικής rc οδήγησης, ο μοντελιστής έχει αντιληφθεί τα πράγματα πιο ώριμα, έχει ίσως δει την αγωνιστική παιδεία που υπάρχει σε χώρες του εξωτερικού και σε ηλικία συνήθως άνω των τριάντα (και σαράντα) με το που θα αφήσει το αυτοκίνητό του στον πάγκο φοράει το ειδικό γιλεκάκι (εφ' όσον διατίθεται) και πάει να κάνει αυτό που ο κανονισμός, τυπικά ή άτυπα, προβλέπει. Αυτό είναι που ονομάζουμε σημείο ωρίμανσης.
Δεν είναι κορόιδο αυτός που έχει κατακτήσει ένα κάρο τίτλους, έχει ρίξει μια περιουσία στο μοντελισμό, έχει λιώσει τα δάχτυλα του σε μια τηλεκατεύθυνση και πάει κάθε φορά που πρέπει γι αυτά τα δέκα λεπτά μέσα στη σκόνη και τη ζέστη να ξετουμπάρει. Δεν είναι εξυπνότερος ο πιτσιρικάς που μόλις πήρε το κολάι των αγώνων και τώρα αράζει στα pits γιατί πιθανότατα ο αλυτάρχης θα τον ξεχάσει. Είναι θέμα ωριμότητας.
Ο πρώτος την έχει, ο δεύτερος όχι!
'Ισως αναμενόμενο μιας και η ωριμότητα είναι συνήθως αποτέλεσμα εμπειριών και απόκτησης μιας κάποιας ηλικίας. Ας σκεφτούμε όμως κάτι μικροί και μεγάλοι. Όπως στη ζωή, έτσι και στο μοντελισμό όλα είναι δανεικά. 'Οταν θα ξετουμπάρουμε κάποιο αυτοκίνητο ενός οδηγού που ίσως και να τρέχει απλά για το κέφι του, τότε σίγουρα αυτό θα μας ανταποδοθεί. Θα βρεθεί κάποιος στη συνέχεια να ξετουμπάρει το δικό μας
αμάξι που αγωνίζεται για την πρώτη θέση, ενδεχομένως.
Δεν αρκεί να είμαστε σωστοί μόνο επάνω αλλά και κάτω από την εξέδρα. Ίσως ένα καλό βήμα για να προοδεύσουμε και γενικότερα.