Τρίτη 13 Μαρτίου 2012

Διαφορικό με traction control


'Οχι δεν πρόκειται για ένα ολοκαίνουριο σούπερ ντούπερ μπιλάτο διαφορικό. Πρόκειται για ένα παμπάλαιο γραναζάτο, πλαστικό διαφορικό με σύστημα ελέγχου πρόσφυσης.



 Το συναντήσαμε πρόσφατα πάνω σε ένα mini-z MR01 (όχι δεν κάναμε τυπογραφικό λάθος, MR01) το οποίο βρισκόταν δυστυχώς στο ράφι. Πως λοιπόν θα μπορούσε να έχει traction control;


 Η Kyosho είχε βρει εδώ και πάνω από μια δεκαετία τον τρόπο για τα μικρά της. Το εν λόγω διαφορικό μπορεί να δεχτεί μεταξυ spur gear και της κάσας του μια ελαστική φλάντζα που ρόλος της ήταν να προκαλεί απώλεια ενέργειας λόγω τριβής. Δηλαδή όταν το μοτέρ επιτάχυνε απότομα, μέρος τις ισχύος του δεν έφτανε στους τροχούς αφού το spur gear ολισθαίνει πάνω στην κάσα χάρη στο στρογγυλής διατομής λαστχάκι. Αυτό έκανε το αυτοκίνητο πιο ευκολοδήγητο, πόσο μάλιστα την εποχή που ήρθαν τα mini-z στη χώρα μας που όλοι τα τρέχαμε στο παρκέ και στο μωσαϊκό του σπιτιού μας.

 Το κερασάκι στην τούρτα ήταν το γεγονός ότι η Kyosho έδινε μέσα στο kit του διαφορικού αυτού τρεις φλάντζες διαφορετικού πάχους. Ανάλογα με τις συνθήκες πρόσφυσης μπορούσε κανείς να επιλέξει και το αντίστοιχο traction control χάρη στο διαφορετικό πάχος. Από οπτικής άποψης, το διαφορικό αυτό ξεχώριζε χάρη στους λευκούς πλανήτες στο πλάι.

 Για να εκτιμήσουμε αυτά που έχουμε σήμερα, θα πρέπει να γνωρίζουμε τι υπήρχε πριν από αυτό. Τώρα ξέρετε πως τα διαφορικά των mini-z είχαν slipάρισμα ακόμα και μια δεκαετία πιο παλιά.