Τι είναι τελικά καλύτερο; Ένα αργό μοτέρ που θα μας δώσει σταθερούς γύρους; Ένα γρήγορο μοτέρ που θα μας δώσει γρήγορους, αλλά όχι σταθερούς γύρους; Ή μήπως κάτι ενδιάμεσο;
Επισκεφθήκαμε την πίστα του Model Shop στο Βύρωνα για να δοκιμάσουμε τα τέσσερα πιο δημοφιλή μοτέρ για mini-z της ελληνικής αγοράς και να σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας. Τρέξαμε με το κάθε ένα ένα χρονομετρημένο δεκάλεπτο και συγκρίναμε επιδόσεις.
Πρώτα απ' όλα είμαστε υποχρεωμένοι να σας παραθέσουμε τις σταθερές μας:
- μοντέλο MR-02
- διάταξη μοτέρ Rear
- pinion gear 7T
- μπαταρίες Panasonic Evolta 800mah
- φόρτιση μπαταριών στο 0.8a
- end point του ch2 στο 100%
- expo και speed του ch2 στο 0
...και ξεκινάμε:
KYOSHO STOCK: Τα πράγματα εδώ πανεύκολα. Οι 70 περιελίξεις του μοτέρ το κάνουν ήπιο και ομαλό στη συμπεριφορά του. Στα κλειστά κομμάτια της πίστας μπορούσαμε να "κόβουμε" δρόμο κάνοντας ελάχιστες κινήσεις στο τιμόνι. Τα οδηγικά λάθη είχαν πολλά περιθώρια διόρθωσης. Όταν όμως το αυτοκίνητο έβγαινε στην ευθεία ξεκινούσε ένα ατελείωτο ταξίδι. Ύστερα από δέκα λεπτά είχαμε τα ακόλουθα αποτελέσματα.
KYOSHO X-SPEED: Περιμένοντας η διαφορά των 20 περιελίξεων από το stock να είναι τεράστια και έτσι ξεκινήσαμε φοβισμένα. Ωστόσο το x-speed ήταν περισσότερο φιλικό απ΄ ότι περιμέναμε. Στις στροφές μπορούσαμε να περνάμε οριακά χωρίς άγχος και ξεσπάσματα ενώ στην ευθεία το μοτέρ "άπλωνε" γλυκά όλο το εύρος των στροφών του. Κάναμε περισσότερους γύρους και πολύ χαμηλότερο best lap, όπως μπορείτε να δείτε κι εσείς στα στατιστικά.
ATOMIC STOCK PLUS: Τι αλλαγή μπορούσαμε να δούμε κατεβαίνοντας μόλις 2Τ, στα 48 δηλαδή; Παραδόξως τεράστια. Απότομη επιτάχυνση, μεγαλύτερη τελική και συχνότερα λάθη ήταν τα πρώτα που παρατηρήσαμε. Για να περάσουμε οριακά τις στροφές απαιτούσε πολύ αυτοσυγκέντρωση και συχνά οδηγούσε σε ένα επώδυνο..boom! Το best lap έπεσε αισθητά, όμως ο αριθμός των γύρων δεν αυξήθηκε ανάλογα.
ATOMIC SUPER STOCK: Εδώ τα πράγματα έγιναν δύσκολα. Το ουρλιαχτό του ρότορα των 40 περιελίξεων στο τέλος της ευθείας ήταν τρομακτικό. Το αυτοκίνητο απότομο και απρόβλεπτο. Στο κλειστό κομμάτι απαιτούσε απαλό πάτημα του γκαζιού ενώ ένα απότομο πάτημα στην ευθεία οδηγούσε σε τόσο μεγάλη ταχύτητα που μας βοηθούσε να κατεβάσουμε το best lap κι άλλο. Η μεγάλη ταχύτητα θα βοηθούσε σίγουρα και για προσπεράσεις στην ευθεία. Για ακόμη μια φορά όμως, η overall απόδοση δεν ήταν πολύ καλύτερη, όπως θα δείτε παρακάτω.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Αν εξαιρέσουμε το stock μοτέρ της Kyosho των 70Τ που είναι καλό μόνο για αρχάριο, τα υπόλοιπα μπορούν να κάνουν εξίσου καλή δουλειά. Αν είστε οδηγός όχι τόσο επιδέξιος ή που δεν έχετε τη δυνατότητα να προπονείστε συχνά, το x-speed θα σας φέρει τα καλύτερα αποτελέσματα.
Αν ο χρόνος και τα οικονομικά σας επιτρέπουν περισσότερες ώρες στην πίστα, τα μοτέρ των 48Τ και 40Τ της Atomic μπορούν να γίνουν στο χέρι σας, δυνατό όπλο. Να σημειώσουμε, πως το Super Stock των 40Τ σίγουρα στην αργή θα σας αποκαρδιώσει με την εκρηκτικότητά του. Όμως στο τέλος είναι στο χέρι σας να το...δαμάσετε.
Όσο για το κόστος, δεν τίθεται θέμα. Οι τιμές τους κυμαίνονται από 17 έως 21 ευρώ, συνεπώς δεν αποτελεί δίλημμα, ποιο να επιλέξετε.
Το minimaniax.gr ευχαριστεί τον Βασίλη Τιράντι για την παραχώρηση του X-speed μοτέρ του για δοκιμή.