Πέμπτη, 6 Δεκεμβρίου 2012

Arowana boat prodject: Vol 4

Σε προηγούμενα άρθρα αναλύσαμε το θέμα μοτέρ. Τι μοτέρ, πόσα kv και πως θα στηριχθεί στο σκαρί. Σειρά είχε το πως θα μεταδώσουμε την κίνηση του μοτέρ μας στην προπέλα αλλά και πως θα κάνουμε το σκαρί μας να στρίβει.

Το κατάστημα Rc Manos για άλλη μια φορά είχε ότι χρειαζόμασταν. 



Άξονας flex: Το flex χρησιμοποιείται τόσο για να μπορεί η προπέλα να πάρει ένα εύρος γωνιών ανάλογα με τις συνθήκες της θάλασσας όσο και για να αποσβένει κραδασμούς από το νερό προς το μοτέρ. Σας ακούγεται παράξενο; 

Κι όμως, τα πτερύγια μιας προπέλας που χτυπούν το νερό της θάλασσας παράγουν ισχυρότατους παλμούς. Ο άξονας μας έχει πάχος 3.17 mm και συνοδεύεται από χάλκινο σωλήνα με εσωτερικό τοίχωμα από τεφλόν για μείωση των τριβών.




Shaft Strut: Πρόκειται για το εξάρτημα που συγκρατεί τον άξονα στο τέλος του και του δίνει την επιθυμητή γωνία που αναφέραμε νωρίτερα. Το τελευταίο αυτό κομμάτι ολισθαίνει μέσα σε κουζινέτα τα οποία όταν φθαρούν μπορούν να αντικατασταθούν. Σύμφωνα όμως με τον κ. Τερεζάκη λόγω χαμηλού κόστους μπορούμε να αλλάξουμε εύκολα ολόκληρο το Shaft Strut.


Αφήσαμε για επόμενο άρθρο το θέμα προπέλα μιας και αποτελεί μια ολόκληρη ιστορία ενώ παραλείψαμε εντελώς να αναφέρουμε κάτι  για το coupler που ενώνει τον άξονα του μοτέρ με τον άξονα επειδή δεν έχει αγοραστεί ακόμα.

Και ας περάσουμε στο θέμα: στρίψιμο

Το πηδάλιο που επιλέξαμε δεν είναι κάτι το σούπερ ντούπερ, ωστόσο έχει αποδεδειγμένα μικρή αντίσταση στο νερό. Η εισαγωγή νερού στη βάση του επαρκεί για την ψύξη των ηλεκτρονικών ενώ το ρυθμιζόμενο μπράτσο του το κάνει συμβατό με διάφορους τύπους σκαφών. 


Όσο για servo επιλέξαμε ένα micro servo της Corona με μεταλλικά γρανάζια και ρουλεμάν. Όχι, δεν επιβάλλεται να έχει αυτά τα χαρακτηριστικά αλλά δεν μας χαλάει και που υπάρχουν.

Δεν έμειναν και πολλά: Μπαταρία, προπέλα, speed control, συναρμολόγηση και βουτάμε. Ελπίζουμε μέσα στο 2012.