Πέμπτη 7 Μαρτίου 2013

Kyosho Spada 1/12 brushless conversion - Greece


Το ακόλουθο prodject, το βρήκαμε στο blog ενός φίλου που ειδικεύεται σε μετατροπές θερμικών μοντέλων σε ηλεκτρικά. Και όχι ηλεκτρικά που απλά τσουλάνε αλλά...σκοτώνουν.



Σας μεταφέρουμε αυτούσιο το κατατοπιστικότατο κείμενο της μετατροπής:

"Ένα πολύ αξιόλογο και σίγουρα το μοναδικό στην κατηγορία του μοντέλο είναι το μικρο spada της kyosho ,δεν θα μπορούσα να μην πω δυο πράγματα σχετικά με το μοντέλο πριν αναφέρω για την μετατροπή. Ουσιαστικά είναι ένα pan car λίγο διαφορετικό απ τα υπόλοιπα γιατί είναι θερμικό και τετρακίνητο ,ναι τετρακίνητο και μάλιστα χρησιμοποιεί διαφορικό one way εμπρός και πίσω μπιλάτο ρυθμιζόμενο που εδράζεται πάνω στο ενιαίο  άξονα  κίνησης όπως όλα τα γνήσια pan cars!

H απλοϊκότητα του μοντέλου είναι αξιοσημείωτη, είναι τόσο εύκολη η συναρμολόγηση-αποσυναρμολόγηση του που για κάποιον που είναι έμπειρος μοντελιστής αρκούν λίγα λεπτά και μόνο για να λύσει και να ξαναδέσει ολόκληρο το αυτοκίνητο!


  Το ότι είναι τόσο απλό βέβαια (δεν υπάρχουν καν αναρτήσεις) το κάνει πολύ πιο προσιτό σαν τιμή απόκτησης όπως βέβαια και πολύ πιο οικονομικό από άποψη συντήρησης χωρίς να έχει να ζηλέψει τίποτα από τα πανάκριβα 1/8 on road αγωνιστικά φορμουλακια σε θέμα συμπεριφοράς ακόμα και μέσα στην πίστα.Το Spada όπως τα μεγαλύτερα ξαδέλφια του κλίμακας 1/8 έχει μικρότερης διαμέτρου εμπρός λάστιχα και μικρότερο εμπρός pulley (30τ) αντί για (32τ) πίσω ,ουσιαστικά είναι ένα είδος counter steering που σε συνδυασμό με το one way εμπρός κάνει το μοντέλο να είναι μόνιμα πισοκίνητο και όταν χάνεται η πρόσφυση στους πίσω τροχούς να μεταφέρεται η κίνηση και στους εμπρός ,ακριβώς  η ίδια λογική όπως και στα 1/8! 

Χωρίς λοιπόν να έχεις να ρυθμίσεις απολύτως τίποτα γιατί πολύ απλά δεν ρυθμίζεται τίποτα εκτός της διαφόρισης του πίσω διαφορικού το Spada κάνει πολύ καλά την δουλειά του η οποία είναι να τρέχει μέσα στην πίστα  κάνοντας τον οδηγό του να θέλει να πετάει όλο και περισσότερο γκάζι μέσα στις στροφές! Ξεχάστε λοιπόν ρύθμιση camber ,caster ,διαφορετικά set up σε αναρτήσεις ,droop κλπ το Spada είναι ίσως ό,τι πιο απλό αγωνιστικών επιδόσεων μοντέλο που υπάρχει και μάλιστα ζυγίζει και κάτω από 1kg!

  Τι λέτε λοιπόν, πάμε για μετατροπή??
...Φύγαμε




Το μοντέλο χωροταξικά δεν ενδείκνυται για μετατροπή, ωστόσο δεν είναι και κάτι ανέφικτο. Αφαιρώντας τα πράγματα της θερμικής έκδοσης (μοτέρ,ντεπόζιτο, σερβο κλπ) διαπιστώνει κανείς ότι δεν υπάρχει και τόσος διαθέσιμος χώρος στο σασί για να υποδεχτεί μια μπαταρία τύπου pack 7,2 ή παρόμοιων διαστάσεων . Για τον λόγο αυτό αφαιρέθηκε όλο το πλαστικό κομμάτι της στήριξης του ντεπόζιτου , σερβο κλπ το οποίο κατά τα άλλα δεν θα μας χρησίμευε κάπου ενώ επίσης το steering servo θα έπρεπε να αλλάξει θέση έτσι ώστε να εκμεταλλευτούμε πλήρως το χώρο του πατώματος του αυτοκινήτου για να τοποθετηθεί η μπαταρία! 



Έτσι λοιπόν  κόπηκε carbon upper plate ώστε να εκτείνεται σχεδόν σε όλο το μήκος του αυτοκινήτου για να δημιουργήσει χώρο για την μπαταρία ,να δώσει επιπλέον ακαμψία και συνάμα εμφάνιση στο μικρο spada! Κατασκευή πατρόν ,κόψιμο ,λιμάρισμα και έτοιμο το upperplate ,παρομοίως  κόπηκε σε carbon και το πλαστικό κομμάτι σύνδεσης των πίσω bulkheads.Να σημειώσω ότι το carbon κόπηκε έτσι ώστε να δεχτεί οποιαδήποτε στιγμή ξαναθελήσουμε τα πράγματα της θερμικής έκδοσης απλά κάνοντας μερικές τροποποιήσεις!



Το πρώην δυτάχυτο αντικαταστάθηκε με μπλοκέ μονοτάχυτο spur μετάδοσης ενώ για βάση ηλεκτρικού μοτέρ χρησιμοποιήθηκε μια βάση από pan car (team associated rc10 l3)η οποια με τα κατάλληλα κοψίματα προσαρμόστηκε στο Spada .



To steering servo μπήκε σε κατακόρυφη και ανάποδη θέση στο carbon plate (εδώ θέλει λίγη προσοχή να τοποθετηθεί ακριβώς στο κέντρο και σε τέτοιο σημείο καθώς υπάρχει κίνδυνος να βρίσκει στο πολύ χαμηλοπρόφιλο λεξάν του spada!



 Και ιδού το αποτέλεσμα...."





Πηγή: brushlessmaniac.blogspot.com