Τρίτη 4 Φεβρουαρίου 2014

Η Έκθεση της Νυρεμβέργης 2014


Λίγοι μοντελιστές από τη χώρα μας έχουν τη δυνατότητα να επισκέπτονται την Έκθεση Παιχνιδιού της Νυρεμβέργης και να διευρύνουν τους ορίζοντες τους από την επαφή με ξένους φορείς και ολόφρεσκα προϊόντα.



Ένας από τους λιγοστούς και ο Χρήστος Νισκόπουλος που γράφει για τις εντυπώσεις του, όχι μόνο γύρω από τα slot, αλλά για το γενικότερο κλίμα της έκθεσης:


"Μετά από ένα χρόνο απουσίας από την έκθεση, φέτος ξανά στα γνώριμα μέρη των τελευταίων 10 ετών. Η μεγάλη έκθεση παιχνιδιού στην Νυρεμβέργη της Γερμανίας που γίνεται κάθε χρόνο στα τέλη Ιανουαρίου αρχές Φεβρουαρίου.

Με μια πρώτη ματιά, η κρίση έχει επηρεάσει και τους υπόλοιπους Ευρωπαίους. Σε συζητήσεις που είχαμε, και αυτοί αντιμετωπίζουν λίγο πολύ τα προβλήματα που έχουμε και εμείς, κυρίως οι Ιταλοί και οι Ισπανοί. Όμως είναι πιο μεγάλα κράτη και πολυπληθή και σίγουρα μπορούν και αντιμετωπίζουν την κατάσταση πιο ομαλά. Είναι λογικό να έχουν «κατεβάσει» ρυθμούς παραγωγής αφού και η εγχώρια αγορά αλλά και η ευρωπαϊκή έχει μειώσει σημαντικά την ζήτηση της…

Έτσι λοιπόν, τα νέα προϊόντα δεν «βομβαρδίζουν» στους ρυθμούς που μας είχαν συνηθίσει τα προηγούμενα χρόνια επαγγελματίες και γενικότερα τους επισκέπτες.

Εντύπωση μου έκανε η απουσία μεγάλων ονομάτων κατασκευαστών αλλά και η λιτότητα, όσων έδωσαν το παρών. Τα μεγάλα περίπτερα μίκρυναν,  οι εντυπωσιακές κοπέλες απουσίαζαν, και το προσωπικό μειωμένο στα απολύτως απαραίτητο νούμερο…

Στα δικά μας όμως και ότι αφορά τα slot cars.
Επηρεασμένο και αυτό το κομμάτι του μοντελισμού. Εδώ κολλάει η φράση «μεγάλα καράβια, μεγάλες φουρτούνες…». Ως γνωστόν οι εταιρίες των slot, εκτός κάποιων εξαιρέσεων, δεν είναι μεγάλες εταιρείες με αναρίθμητο προσωπικό και τεράστια πάγια έξοδα. Μπορούν λοιπόν και διαχειρίζονται καλύτερα την κρίση.

Εντύπωση προκαλεί το πλάνο της εταιρίας IBB autoracing. Πολλά αυτοκίνητα που είχαν ανακοινωθεί για παραγωγή (ScaleAuto, MSC, κ.λ.π) μέσα στην χρονιά που πέρασε (2013) αναμένονται σύντομα ενώ νέα μοντέλα περιμένουμε μέχρι το τέλος του χρόνου. 

Πιο συγκρατημένη η Slot it. Νέα livery αυτοκινήτων που παράγονται ήδη ενώ αναμένονται και τρεισήμισι! νέα μοντέλα. Γιατί 3,5? Το Audi R18 με κάποιες μικρές αλλαγές εξωτερικά πλέον και τετρακίνητο, με έναν επαναστατικό τρόπο η τετρακίνηση… Ενώ το Nissan R89C (Group C),η  Lola Aston Martin (L.M.P),το  Audi R8 (L.M.P.) είναι τα εντελώς νέα μοντέλα που θα παραχθούν το 2014. 

Η επαφή μας με το Maurizio ήταν πέρα για πέρα αποδοτική αφού ασχοληθήκαμε και με τον επαναπρογραμματισμό του χειριστηρίου SCP02 . Μια λεπτομέρεια πολύ πολύ χρήσιμη για αυτούς που ψάχνουν την λεπτομέρεια…

Η Ninco παρουσίασε το νέο digital σύστημα με ξεχωριστή σημασία στα ασύρματα χειριστήρια αλλά και στην απλότητα του σε προγραμματισμό και ρυθμίσεις.  Ενώ ένα νέο σασί ετοιμάζεται να εφοδιάσει τα αυτοκίνητα της.

Η SCX δείχνει να ξεπερνά τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετώπιζε τα τελευταία δυο χρόνια και σιγά σιγά θα είναι και πάλι ετοιμοπόλεμη.

Οι νέοι κατάλογοι είναι ήδη στα  χέρια μου ενώ το topic που έχει ανοίξει ο Φρέντυ είναι πολύ πολύ κατατοπιστικό, μιας και οι περισσότερες εταιρίες επέλεξαν τον ηλεκτρονικό τρόπο παρουσίασης…
Πιο πολλά από κοντά."