Παρασκευή, 17 Οκτωβρίου 2014

Delta 29" by Valentinos

Σίγουρα το facebook είναι πολύ πιο γρήγορο από κάθε ενημερωτικό φορέα και σίγουρα θα έχετε δει τα σκάφη που κατασκευάζει ο Βαλεντινος Μαόφης εδώ και χρόνια. Μια πιο κοντινή ματιά μέσα από τον φακό του mini maniaX όμως, σίγουρα θα τη βρείτε ενδιαφέρουσα.


Την περασμένη Κυριακή στην παραλία της Ελευσίνας είχαμε την ευκαιρία να δούμε το 100% δικής του κατασκευής (όχι σχεδίασης, κατασκευής) Delta 29" από φύλλο ανθρακονήματος με προσαρμοσμένο θάλαμο ξετουμπαρίσματος. Ο εξοπλισμός του όπως θα παρατηρήσετε δεν είναι υπερβολικά ακριβός, ωστόσο ο τρόπος τοποθέτησης του στη γάστρα είναι εξαιρετικά...υποχόνδριος. Δείτε τι εννοούμε:



Καλώδια που δεν περισσεύουν, όμορφα μαζεμένα σε βάση συγκράτησης. Το σωληνάκι της υδρόψυξης δεν θα μπορούσε να περνάει όπως να ναι, αλλά από την ειδική υποδοχή της βάσης.


Καλώδια φάσεων το ένα δίπλα στο άλλο με ειδικό κολάρο και φυσικά χωρίς περισσευάμενο μήκος που αυξάνει την ωμική αντίσταση. Το ίδιο ισχύει και για την υδρόψυξη που πηγαίνει από τρύπα σε τρύπα χωρίς περιττά πέρα δώθε.


Ντίζα πηδαλίου κομμένη ακριβώς στο μήκος που χρειάζεται. Αυτό πάλι; Δηλαδή έχει υπολογίσει ότι δεν θα χρειαστεί να trimάρει μηχανικά το πηδάλιο προς την πίσω άκρη της ντίζας; Yeap, και πιστέψτε μας, το σκάφος στο νερό πάει εκνευριστικά ευθεία.


Βίδες στον καθρέφτη που δεν περισσεύουν ούτε μία σπείρα από τα παξιμάδια. Παρατηρήστε επίσης το σωληνοειδές κομμάτι που περνάει η ντίζα του πηδαλίου. Φέρει τεφλόν για τη μείωση των τριβών και την αποφυγή της φθοράς των μεταλλικών μερών. Θέλετε κι άλλο;



Έχει κι άλλο. Η απόσταση μεταξύ βάσης μοτέρ, coupler και flex tube είναι όσο μικρότερη γίνεται. Η πλειονότητα όσων στήνουν σκάφη αφήνουν στο σύστημα έναν "αέρα" ώστε τυχόν ταλαντώσεις να έχουν ελεύθερο μήκος άξονα να εκτονωθούν. Εδώ όμως όχι, με τίποτε. Γιατί απλούστατα δεν θα υπάρξουν ταλαντώσεις. Τέλος.


Προπέλα προφανώς μεταλλική, ζυγισμένη και γυαλισμένη αποτελεί το κερασάκι στην τούρτα. Είναι ουσιαστικά ο σύνδεσμος σκάφους και νερού. Το κομμάτι που κάνει την ισχύ του μοτέρ ταχύτητα πλεύσης. Ο εργάτης καθ όλη τη διάρκεια που ένα εντυπωσιακό σκάφος "κάνει το κομμάτι του" στο νερό. Αλίμονο αν δεν χαρακτηρίζεται από...τελειότητα.


Αυτά από τεχνικής άποψης. Όσο για την πλεύση, δεν είμαστε οι κατάλληλοι να κρίνουμε τέτοιου μεγέθους σκάφη, δεν είναι micro. Όπως και να χει, απαθανατίσαμε ορισμένα όμορφα στιγμιότυπα.