Πέμπτη, 19 Νοεμβρίου 2015

Το Poseidon 28 του Ι. Αργυριάδη


Τη μόδα των outriggers στο ελληνικό πρωτάθλημα ταχυπλόων σκαφών την ξεκίνησε ο Π. Τσιάβος πριν από μερικές αγωνιστικές. Ο δεύτερος "κάβουρας" έσκασε μύτη από τα χέρια του I. Αργυριάδη, ηλεκτρικός με γνώσεις και μεράκι.


Τα outriggers παρουσιάζουν μερικά ενδιαφέροντα πλεονεκτήματα. Είναι πολύ ελαφριά στην κατασκευή και κατά συνέπεια καταναλώνουν λίγο ρεύμα. Μπορούν εύκολα έτσι εύκολα να ολοκληρώνουν τα αγωνιστικά σκέλη χωρίς τα ηλεκτρονικά και οι μπαταρίες να καταπονούνται.


Οι μικρή συνολική επιφάνεια τους τα κάνει σχεδόν ανεπηρέαστα από τον άνεμο. Ο κίνδυνος να "φουσκώσουν" είναι σχεδόν μηδενικός. Η τετράγωνη γεωμετρία που φέρουν τους δίνει τη δυνατότητα να μην τουμπάρουν ακόμα και σε έντονο κυματισμό. Το πόσο γρήγορα θα "μπουκάρουν" στην στροφή δεν αποτελεί θέμα προς σκέψη. Μπαίνουν με όλα. Απλά!

Ωστόσο οι "κάβουρες" παρουσιάζουν δύο σημαντικά μειονεκτήματα. Σε συνθήκες αγώνα δεν μπορούν εύκολα να "χωθούν"  όπως ένα catamaran ή ένα hydro. Είναι δύσκολο να σου πάρουν την εσωτερική γιατί τίθεται το εξής ερώτημα: Χωράνε οι πλωτήρες ανάμεσα στον αντίπαλο και τη σημαδούρα;

Τι περισσότερες φορές είναι δύσκολο ο οδηγός να το υπολογίσει και αν τελικά δεν χωρέσει, η επαφή με τη σημαδούρα οδηγεί εύκολα σε σπάσιμο (μειονέκτημα Νο2). Προτιμούν λοιπόν να ακολουθούν ανοιχτές και ασφαλείς, αλλά εξαιρετικά γρήγορες γραμμές.


Θα ακολουθήσουν και άλλοι την επιλογή του outrigger για το πρωτάθλημα του 2016; Απ' ότι φαίνεται ναι, και σίγουρα το επίπεδο ανταγωνισμού θα είναι ακόμα υψηλότερο. Οι φωτογραφίες και το video είναι από το Poseidon 28 του I. Αργυριάδη από το οποίο μπορείτε να αντλήσετε αρκετές πληροφορίες σχετικά με το πως αυτά τα σκάφη στήνονται αλλά και ενισχύονται.