Στο ελληνικό μοντελιστικό site, rcdevil.gr βρήκαμε μια πλήρη και εμπεριστατωμένη παρουσίαση της mini μοτοσικλέτας της Kyosho δια στόματος Στέλιου Χατζόπουλου.
Δείτε και μόνοι σας, πως ένα μοντελάκι τόσο μικρό μπορεί να γεμίσει τόσες πολλές σειρές:
Η ιαπωνική εταιρία κατασκευής τηλεκατευθυνόμενων μοντέλων Kyosho γιορτάζει φέτος τα 50 της χρόνια. Μέρος του εορτασμού αυτού αποτελεί και το λιλιπούτειο μηχανάκι που παρουσίασε στις αρχές του χρόνου, το Yamaha ΥΖR Μ1 Mini-Z Moto Racer σε κλίμακα 1/18 και αναμένεται στην αγορά γύρω στον Απρίλιο.
Πρέπει να πούμε ότι η Kyosho είναι από τους πρωτοπόρους στις τηλεκατευθυνόμενες μοτοσικλέτες, αφού η πρώτη της ήταν η Eleck Rider του 1979 σε κλίμακα ¼. Αρκετά χρόνια μετά, παρουσίασε δυο μοτοσικλέτες σε κλίμακα 1/8, που ήταν πιστότατα αντίγραφα των Rothmans/Honda NSR500 του Freddie Spencer και το Pepsi/Suzuki RGV-Γ 500 του Kevin Schwantz. Αυτές οι μοτοσικλέτες έχουν παρουσιαστεί μάλιστα στις σελίδες του ΜΟΤΟ (Τεύχος 40, Απρίλιος 1989). Το 1989 παρουσίασε μια επαναστατική εξέλιξη των δύο τελευταίων: Τις μοτοσικλέτες με κινούμενο αναβάτη (Hanging On Racer, ή HOR για συντομία), στις οποίες ο αναβάτης κινείται ρεαλιστικά όταν στρίβει η μοτοσικλέτα.
Οι μοτοσικλέτες αυτές παράγονται μέχρι σήμερα (!) στα χρώματα της Racing (όχι Rothmans, πλέον) Honda με τον Gardner ή τον Doohan, Team Suzuki (Lucky Strike) RGV 500-Γ με τον Schwantz ή τον Chandler και Yamaha YZR500 που είχε τα χρώματα της Marlboro και του Lawson για την Ιαπωνική αγορά, αλλά τα «γενικά» λευκά-κόκκινα της Yamaha της εποχής, για τον υπόλοιπο κόσμο.
Το νεότατο Mini-Z Moto Racer εντάσσεται στη γενική υποκατηγορία Mini-Z της Kyosho, που μέχρι σήμερα αποτελείτο αποκλειστικά από μικροσκοπικά τηλεκατευθυνόμενα αυτοκίνητα κλίμακας 1/24. Και το ίδιο είναι μικροσκοπικό, με ολικό μήκος μόλις 118 χιλ., ύψος 73 χιλ. και βάρος περίπου 85 γραμμάρια. Λίγο μεγαλύτερο από ένα πακέτο τσιγάρα δηλαδή.
Θα μπορούσε να θεωρηθεί και παιχνίδι, αλλά κάτι τέτοιο θα ήταν άδικο. Το μικρούτσικο μοτοσικλετάκι βρίθει από καινοτομίες: Μέσα στον πίσω τροχό ζει και γυρίζει ένα γυροσκόπιο. Χμ, μάλιστα, γνωστή τεχνολογία από τις χωμάτινες μοτοσικλέτες κλίμακας ¼ και 1/5. Η διαφορά είναι ότι εδώ το γυροσκόπιο είναι ηλεκτρονικό (e-gyro), ενσωματώνοντας ένα μικροσκοπικό μοτέρ coreless, του οποίου οι στροφές μπορούν να μεταβληθούν από το τρίτο κανάλι της τηλεκατεύθυνσης, κάτι που αποτελεί επίσης καινοτομία.
Στην πλειονότητά τους, οι τηλεκατευθυνόμενες μοτοσικλέτες απαιτούν μόλις 2 κανάλια για να λειτουργήσουν: Ένα για το γκάζι και το φρένο και ένα για το τιμόνι. Η τηλεκατεύθυνση λειτουργεί στους 2.4Ghz, πράγμα που σημαίνει ότι δεν ασχολούμαστε με συχνότητες και δεν θα έχουμε ποτέ παρεμβολές, ενώ γλιτώνουμε και από τις αντιαισθητικές –συνήθως- κεραίες.
Ακόμα μια καινοτομία αποτελεί η μετάδοση που γίνεται με γρανάζια κλεισμένα στο αριστερό μπράτσο του ψαλιδιού, προστατευμένα από τις σκόνες και τη βρωμιά, ενώ δεν χρειάζονται καμιά απολύτως συντήρηση, όπως οι μεταδόσεις με ιμάντα ή αλυσίδα. Το μοτέρ κίνησης είναι brushless 7400kv.
Η μπαταρία που κινεί το Mini-Z Moto Racer είναι Πολυμερών Λιθίου (LiPo) ενός στοιχείου, τάσης 3.7V και χωρητικότητας 120mah. Μαζί με τη μοτοσικλέτα δίνεται και ένας φορτιστής για την μπαταρία, ο οποίος μπορεί να την φορτίσει είτε από ένα computer, μέσω της θύρας USB, είτε από την τηλεκατεύθυνση που έχει μια αντίστοιχη θύρα. Η διάρκεια της μπαταρίας είναι 10 με 12 λεπτά. Η φόρτισή της διαρκεί περίπου άλλο τόσο. Ο φορτιστής μάλιστα μπορεί να φορτίσει ταυτόχρονα δύο μπαταρίες και σταματά αυτόματα τη φόρτιση, μόλις η μπαταρία γεμίσει.
Οι αναρτήσεις είναι πολύ απλές, με ελατήρια μόνο, αλλά ρυθμίζεται η προφόρτιση, τόσο εμπρός, όσο και πίσω. Επίσης, ρυθμίζεται η γωνία κάστερ του πιρουνιού σε δύο θέσεις. Και δεν μιλήσαμε για το σπουδαιότερο ίσως, την εμφάνιση: Η Moto Racer αποτελεί μια πιστή ρέπλικα της Πρωταθλήτριας Moto GP 2011 Yamaha YZR-M1 του Lorenzo, με τον αναβάτη να προσομοιάζει αυτόν τον ίδιο τον Jorge! Στα άμεσα σχέδια της Kyosho, όπως μάθαμε από ένα εργοστασιακό οδηγό (τηλεκατευθυνόμενων αυτοκινήτων) της εταιρίας, είναι η επέκταση της γκάμας με Ducati και Honda Moto GP.
Οδηγικά είναι πανεύκολο, αφού τα λαστιχένια ελαστικά βρίσκουν πρόσφυση παντού, ακόμα και στο γυαλισμένο παρκέ του σαλονιού, ή τα γλιστερά πλακάκια της… κουζίνας! Το όριο της κλίσης έρχεται με τις δύο διαφανείς μπίλιες, που είναι στερεωμένες στα πλαινά της μοτοσικλέτας να ακουμπούν στο έδαφος. Μέχρι εκεί, μπορεί ακόμα και να ντριφτάρει, ανάλογα το πόσο γλιστερό είναι το πάτωμα, ενώ αν «πέσει», ξαναξεκινά πολύ εύκολα, ακουμπώντας στη μπίλια και τους τροχούς.
Η κίνηση σε πολύ χαμηλές ταχύτητες ευνοείται από το e-gyro, που φροντίζει να ισορροπεί συνέχεια τη μοτοσικλέτα. Μπορεί κανείς σχεδόν να το σταματήσει, και πριν πέσει, να πατήσει τη σκανδάλη του γκαζιού και το μοτοσικλετάκι να εκσφενδονιστεί μπροστά! Ο κύκλος στροφής είναι απίστευτα μικρός όταν κινείται με μικρές ταχύτητες: Ακόμα και 30-40 εκ. αρκούν. Η εναλλαγή κλίσης, από στροφή σε στροφή είναι πολύ γρήγορη και, όπως και στις αληθινές μοτοσικλέτες, ελέγχεται κυρίως από το γκάζι. Μειώνοντας τις στροφές του e-gyro, από το αντίστοιχο ποτενσιόμετρο στην τηλεκατεύθυνση, η εναλλαγή των κλίσεων γίνεται αρκετά πιο αργή, χρήσιμο κυρίως σε ανοιχτά μέρη, όπου δεν θέλουμε την άμεση απόκριση που προσδίδει το e-gyro, όταν είναι πλήρως ανοιχτό.
Η μικροσκοπική μοτοσικλέτα της Kyosho είναι θαυμαστή για όλα αυτά που περιγράψαμε παραπάνω, ενώ πρέπει να σημειώσουμε και ότι είναι πρακτικά… άθραυστη. Την έχουμε κοπανήσει σε αρκετά έπιπλα του σπιτιού και του γραφείου και μη νομίζετε ότι δεν είναι γρήγορη: Υπολογίζω ότι πρέπει να πιάνει 25 με 30 χλμ την ώρα!
Θα θέλαμε οι μπίλιες στήριξης να γυρίζουν πάνω στα στηρίγματά τους, ώστε να μη φθείρονται με την τριβή στο όποιο έδαφος. Ακόμα θα θέλαμε μια λίγο μεγαλύτερη μπαταρία, για πιο πολύ παιχνίδι. Γνωρίζουμε ότι υπάρχουν λίγο μεγαλύτερες μπαταριούλες, χωρητικότητας μέχρι και 160mah που θα δώσουν λίγο παραπάνω χρόνο στο παιχνίδι. Από την εμπειρία μας με μπαταρίες τεχνολογίας LiPo, υπολογίζουμε ότι η μπαταρία μπορεί να αντέξει πάνω από 300 φορτίσεις, πολύ άνετα. Το μόνο που χρειάζεται για να λειτουργήσει από τη στιγμή που ανοίγουμε το κουτί είναι 4 μπαταρίες ΑΑΑ για την τηλεκατεύθυνση. Και φυσικά να φορτίσουμε τη μπαταριούλα της μοτοσικλέτας!
Tip: Αποφεύγουμε να φορτίζουμε τη μπαταρία της μοτοσικλέτας από την τηλεκατεύθυνση, γιατί έτσι εξαντλούνται πολύ γρήγορα οι μπαταρίες της.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά:
Μήκος: 118mm
Πλάτος: 41mm
Υψος: 73mm
Μεταξόνιο: 85mm (μεταβλητό ανάλογα με τη ρύθμιση της κάστερ)
Διαστάσεις ελαστικών: Εμπρός 32.7 x 7.1mm Πίσω: 35.2 x 11.3mm
Μπαταρία: 3.7V-120mA Li-Po
Βάρος: 85g περίπου
Μοτέρ: 7000kv Brushless για την κίνηση της μοτοσικλέτας
Coreless για την κίνηση του E-gyro
Το σετ περιλαμβάνει:
Μοτοσικλέτα συναρμολογημένη από το εργοστάσιο με τα ηλεκτρονικά τοποθετημένα και ταιριασμένα με τον πομπό της τηλεκατεύθυνσης.
Bαμμένο εξωτερικά και συναρμολογημένο fairing και αναβάτη μαζί με τοποθετημένα αυτοκόλλητα.
Τηλεκατεύθυνση KT-19
Φορτιστή μπαταρίας USB
Μπαταρία Πολυμερών λιθίου (LiPo) 3.7V-120mA
Πλαστικό τσιμπιδάκι
Σταντ για το πίσω ψαλίδι
Αλενάκι 1.5mm
Χρειάζεται για να λειτουργήσει: 4 αλκαλικές μπαταρίες τύπου ΑΑΑ για την τηλεκατεύθυνση.
Περισσότερες φωτογραφίες εδώ.
Πηγή: rcdevil.gr
Δείτε και μόνοι σας, πως ένα μοντελάκι τόσο μικρό μπορεί να γεμίσει τόσες πολλές σειρές:
Η ιαπωνική εταιρία κατασκευής τηλεκατευθυνόμενων μοντέλων Kyosho γιορτάζει φέτος τα 50 της χρόνια. Μέρος του εορτασμού αυτού αποτελεί και το λιλιπούτειο μηχανάκι που παρουσίασε στις αρχές του χρόνου, το Yamaha ΥΖR Μ1 Mini-Z Moto Racer σε κλίμακα 1/18 και αναμένεται στην αγορά γύρω στον Απρίλιο.
Πρέπει να πούμε ότι η Kyosho είναι από τους πρωτοπόρους στις τηλεκατευθυνόμενες μοτοσικλέτες, αφού η πρώτη της ήταν η Eleck Rider του 1979 σε κλίμακα ¼. Αρκετά χρόνια μετά, παρουσίασε δυο μοτοσικλέτες σε κλίμακα 1/8, που ήταν πιστότατα αντίγραφα των Rothmans/Honda NSR500 του Freddie Spencer και το Pepsi/Suzuki RGV-Γ 500 του Kevin Schwantz. Αυτές οι μοτοσικλέτες έχουν παρουσιαστεί μάλιστα στις σελίδες του ΜΟΤΟ (Τεύχος 40, Απρίλιος 1989). Το 1989 παρουσίασε μια επαναστατική εξέλιξη των δύο τελευταίων: Τις μοτοσικλέτες με κινούμενο αναβάτη (Hanging On Racer, ή HOR για συντομία), στις οποίες ο αναβάτης κινείται ρεαλιστικά όταν στρίβει η μοτοσικλέτα.
Οι μοτοσικλέτες αυτές παράγονται μέχρι σήμερα (!) στα χρώματα της Racing (όχι Rothmans, πλέον) Honda με τον Gardner ή τον Doohan, Team Suzuki (Lucky Strike) RGV 500-Γ με τον Schwantz ή τον Chandler και Yamaha YZR500 που είχε τα χρώματα της Marlboro και του Lawson για την Ιαπωνική αγορά, αλλά τα «γενικά» λευκά-κόκκινα της Yamaha της εποχής, για τον υπόλοιπο κόσμο.
Το νεότατο Mini-Z Moto Racer εντάσσεται στη γενική υποκατηγορία Mini-Z της Kyosho, που μέχρι σήμερα αποτελείτο αποκλειστικά από μικροσκοπικά τηλεκατευθυνόμενα αυτοκίνητα κλίμακας 1/24. Και το ίδιο είναι μικροσκοπικό, με ολικό μήκος μόλις 118 χιλ., ύψος 73 χιλ. και βάρος περίπου 85 γραμμάρια. Λίγο μεγαλύτερο από ένα πακέτο τσιγάρα δηλαδή.
Θα μπορούσε να θεωρηθεί και παιχνίδι, αλλά κάτι τέτοιο θα ήταν άδικο. Το μικρούτσικο μοτοσικλετάκι βρίθει από καινοτομίες: Μέσα στον πίσω τροχό ζει και γυρίζει ένα γυροσκόπιο. Χμ, μάλιστα, γνωστή τεχνολογία από τις χωμάτινες μοτοσικλέτες κλίμακας ¼ και 1/5. Η διαφορά είναι ότι εδώ το γυροσκόπιο είναι ηλεκτρονικό (e-gyro), ενσωματώνοντας ένα μικροσκοπικό μοτέρ coreless, του οποίου οι στροφές μπορούν να μεταβληθούν από το τρίτο κανάλι της τηλεκατεύθυνσης, κάτι που αποτελεί επίσης καινοτομία.
Στην πλειονότητά τους, οι τηλεκατευθυνόμενες μοτοσικλέτες απαιτούν μόλις 2 κανάλια για να λειτουργήσουν: Ένα για το γκάζι και το φρένο και ένα για το τιμόνι. Η τηλεκατεύθυνση λειτουργεί στους 2.4Ghz, πράγμα που σημαίνει ότι δεν ασχολούμαστε με συχνότητες και δεν θα έχουμε ποτέ παρεμβολές, ενώ γλιτώνουμε και από τις αντιαισθητικές –συνήθως- κεραίες.
Ακόμα μια καινοτομία αποτελεί η μετάδοση που γίνεται με γρανάζια κλεισμένα στο αριστερό μπράτσο του ψαλιδιού, προστατευμένα από τις σκόνες και τη βρωμιά, ενώ δεν χρειάζονται καμιά απολύτως συντήρηση, όπως οι μεταδόσεις με ιμάντα ή αλυσίδα. Το μοτέρ κίνησης είναι brushless 7400kv.
Η μπαταρία που κινεί το Mini-Z Moto Racer είναι Πολυμερών Λιθίου (LiPo) ενός στοιχείου, τάσης 3.7V και χωρητικότητας 120mah. Μαζί με τη μοτοσικλέτα δίνεται και ένας φορτιστής για την μπαταρία, ο οποίος μπορεί να την φορτίσει είτε από ένα computer, μέσω της θύρας USB, είτε από την τηλεκατεύθυνση που έχει μια αντίστοιχη θύρα. Η διάρκεια της μπαταρίας είναι 10 με 12 λεπτά. Η φόρτισή της διαρκεί περίπου άλλο τόσο. Ο φορτιστής μάλιστα μπορεί να φορτίσει ταυτόχρονα δύο μπαταρίες και σταματά αυτόματα τη φόρτιση, μόλις η μπαταρία γεμίσει.
Οι αναρτήσεις είναι πολύ απλές, με ελατήρια μόνο, αλλά ρυθμίζεται η προφόρτιση, τόσο εμπρός, όσο και πίσω. Επίσης, ρυθμίζεται η γωνία κάστερ του πιρουνιού σε δύο θέσεις. Και δεν μιλήσαμε για το σπουδαιότερο ίσως, την εμφάνιση: Η Moto Racer αποτελεί μια πιστή ρέπλικα της Πρωταθλήτριας Moto GP 2011 Yamaha YZR-M1 του Lorenzo, με τον αναβάτη να προσομοιάζει αυτόν τον ίδιο τον Jorge! Στα άμεσα σχέδια της Kyosho, όπως μάθαμε από ένα εργοστασιακό οδηγό (τηλεκατευθυνόμενων αυτοκινήτων) της εταιρίας, είναι η επέκταση της γκάμας με Ducati και Honda Moto GP.
Οδηγικά είναι πανεύκολο, αφού τα λαστιχένια ελαστικά βρίσκουν πρόσφυση παντού, ακόμα και στο γυαλισμένο παρκέ του σαλονιού, ή τα γλιστερά πλακάκια της… κουζίνας! Το όριο της κλίσης έρχεται με τις δύο διαφανείς μπίλιες, που είναι στερεωμένες στα πλαινά της μοτοσικλέτας να ακουμπούν στο έδαφος. Μέχρι εκεί, μπορεί ακόμα και να ντριφτάρει, ανάλογα το πόσο γλιστερό είναι το πάτωμα, ενώ αν «πέσει», ξαναξεκινά πολύ εύκολα, ακουμπώντας στη μπίλια και τους τροχούς.
Η κίνηση σε πολύ χαμηλές ταχύτητες ευνοείται από το e-gyro, που φροντίζει να ισορροπεί συνέχεια τη μοτοσικλέτα. Μπορεί κανείς σχεδόν να το σταματήσει, και πριν πέσει, να πατήσει τη σκανδάλη του γκαζιού και το μοτοσικλετάκι να εκσφενδονιστεί μπροστά! Ο κύκλος στροφής είναι απίστευτα μικρός όταν κινείται με μικρές ταχύτητες: Ακόμα και 30-40 εκ. αρκούν. Η εναλλαγή κλίσης, από στροφή σε στροφή είναι πολύ γρήγορη και, όπως και στις αληθινές μοτοσικλέτες, ελέγχεται κυρίως από το γκάζι. Μειώνοντας τις στροφές του e-gyro, από το αντίστοιχο ποτενσιόμετρο στην τηλεκατεύθυνση, η εναλλαγή των κλίσεων γίνεται αρκετά πιο αργή, χρήσιμο κυρίως σε ανοιχτά μέρη, όπου δεν θέλουμε την άμεση απόκριση που προσδίδει το e-gyro, όταν είναι πλήρως ανοιχτό.
Η μικροσκοπική μοτοσικλέτα της Kyosho είναι θαυμαστή για όλα αυτά που περιγράψαμε παραπάνω, ενώ πρέπει να σημειώσουμε και ότι είναι πρακτικά… άθραυστη. Την έχουμε κοπανήσει σε αρκετά έπιπλα του σπιτιού και του γραφείου και μη νομίζετε ότι δεν είναι γρήγορη: Υπολογίζω ότι πρέπει να πιάνει 25 με 30 χλμ την ώρα!
Θα θέλαμε οι μπίλιες στήριξης να γυρίζουν πάνω στα στηρίγματά τους, ώστε να μη φθείρονται με την τριβή στο όποιο έδαφος. Ακόμα θα θέλαμε μια λίγο μεγαλύτερη μπαταρία, για πιο πολύ παιχνίδι. Γνωρίζουμε ότι υπάρχουν λίγο μεγαλύτερες μπαταριούλες, χωρητικότητας μέχρι και 160mah που θα δώσουν λίγο παραπάνω χρόνο στο παιχνίδι. Από την εμπειρία μας με μπαταρίες τεχνολογίας LiPo, υπολογίζουμε ότι η μπαταρία μπορεί να αντέξει πάνω από 300 φορτίσεις, πολύ άνετα. Το μόνο που χρειάζεται για να λειτουργήσει από τη στιγμή που ανοίγουμε το κουτί είναι 4 μπαταρίες ΑΑΑ για την τηλεκατεύθυνση. Και φυσικά να φορτίσουμε τη μπαταριούλα της μοτοσικλέτας!
Tip: Αποφεύγουμε να φορτίζουμε τη μπαταρία της μοτοσικλέτας από την τηλεκατεύθυνση, γιατί έτσι εξαντλούνται πολύ γρήγορα οι μπαταρίες της.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά:
Μήκος: 118mm
Πλάτος: 41mm
Υψος: 73mm
Μεταξόνιο: 85mm (μεταβλητό ανάλογα με τη ρύθμιση της κάστερ)
Διαστάσεις ελαστικών: Εμπρός 32.7 x 7.1mm Πίσω: 35.2 x 11.3mm
Μπαταρία: 3.7V-120mA Li-Po
Βάρος: 85g περίπου
Μοτέρ: 7000kv Brushless για την κίνηση της μοτοσικλέτας
Coreless για την κίνηση του E-gyro
Το σετ περιλαμβάνει:
Μοτοσικλέτα συναρμολογημένη από το εργοστάσιο με τα ηλεκτρονικά τοποθετημένα και ταιριασμένα με τον πομπό της τηλεκατεύθυνσης.
Bαμμένο εξωτερικά και συναρμολογημένο fairing και αναβάτη μαζί με τοποθετημένα αυτοκόλλητα.
Τηλεκατεύθυνση KT-19
Φορτιστή μπαταρίας USB
Μπαταρία Πολυμερών λιθίου (LiPo) 3.7V-120mA
Πλαστικό τσιμπιδάκι
Σταντ για το πίσω ψαλίδι
Αλενάκι 1.5mm
Χρειάζεται για να λειτουργήσει: 4 αλκαλικές μπαταρίες τύπου ΑΑΑ για την τηλεκατεύθυνση.
Περισσότερες φωτογραφίες εδώ.
Πηγή: rcdevil.gr