Πέμπτη 24 Μαρτίου 2011

M.R.D. Slot Track

   'Οταν κάποιος πρωτομπαίνει στο χώρο του μοντελισμού ξεκινά συνήθως με ένα rc αυτοκίνητο ή σκάφος. Απλό στη χρήση και εύκολος χειρισμός. Τηλεκατεύθυνση με δύο κανάλια. 'Επειτα πιάνει μια τετρακάναλη τηλεκατεύθυνση στα χέρια του για να νιώσει τη μαγεία ενός rc αεροπλάνου. Τα πράγματα γίνονται πιο σύνθετα.  Χωρίς να το καταλάβει περνά στα ελικόπτερα και γίνεται ένας 3D Flyer χρησιμοποιώντας μια εξακάναλη πλέον τηλεκατεύθυνση. Οχτακάναλη στην περίπτωση που το αερομοντέλο κάνει και κάποια επιπλέον λειτουργία πέρα από την πτήση. 'Υστερα, αφού έχει πιάσει ταβάνι ξαναγυρνά με μεγάλο ενθουσιασμό σε 'ΕΝΑ μόλις κανάλι: γκάζι-φρένο. Πως γίνεται αυτό; Slot Cars. 'Ισως η μοναδική περίπτωση όπου ένας άντρας  θέλει η ζωή του να είναι πάνω σε ράγες! Και θεωρείται αποτυχία το να ξεφύγει από αυτές.
 'Ολοι κάποια στιγμή στη ζωή μας έχουμε παίξει σε "αυτοκινητόδρομο" αγορασμένο από κάποιο παιχνιδάδικο. Αυτό λοιπόν το παιχνίδι αποτελεί και αυτόνομο κλάδο του μοντελισμού. Είναι μάλιστα ο πρόδρομος του rc μοντελισμού με αφετηρία περίπου στα μέσα του προηγούμενου αιώνα. 
  Για να ενημερωθούμε εκτενέστερα για τα Slot Cars επισκεφθήκαμε την πίστα του κ. Αντώνη Μιχαηλίδη στο Μενίδι. Εκεί συναντήσαμε μια παρέα από Slot Drivers που έκαναν προπόνηση για τον αγώνα της μεθεπόμενης Κυριακής. Η εν λόγω πίστα έχει μήκος συνολικής διαδρομής 31 μέτρα και ένα Slot Car κλίμακας 1/32  την διανύει σε περίπου 10 δευτερόλεπτα. Η ταχύτητα που αναπτύσσουν είναι περίπου 35 km/h σε μία ευθεία 6,5 μέτρων μόνο. Κάντε αν θέλετε τον υπολογισμό για ένα αυτοκίνητο κλίμακας 1/1...το νούμερο θα σας ξαφνιάσει. Η κίνηση προέρχεται από ένα brushed μοτέρ που λειτουργεί με 12-15v DC ρεύμα προερχόμενο από τις ράγες. Συνεπώς δεν χρειάζεται να φορτίζετε μπαταρίες , δεν υπάρχουν μπαταρίες εδώ. Η κίνηση μεταδίδεται στους δύο πίσω ή και τους τέσσερις τροχούς. Ενδεικτικά αναφέρουμε πως υπάρχει η δυνατότητα χρήσης αναρτήσεων, διαφορετικών καπακιών ανάλογα με τις απαιτήσεις και ελαφρωμένων ζαντών μιας και ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος.
  'Οσο για το κόστος όλης αυτής της ιστορίας, τα Slot Cars είναι ό,τι πιο οικονομικό κυκλοφορεί στις μέρες που ο καθένας μας όλο και περισσότερο σφίγγει το ζωνάρι. Ογδόντα ευρώ είναι αρκετά προκειμένου κάποιος να αποκτήσει ένα αυτοκίνητο και ένα χειριστήριο για να κάνει την αρχή. Με αυτά μπορεί να παίξει απροβλημάτιστα για αρκετούς μήνες και μηδενικό κόστος συντήρησης. Πραγματικά μηδενικό. Για όποιον θέλει να το πάει παρακάτω, το κόστος παραμένει και πάλι χαμηλό. Χαμηλότερο και από την συντήρηση ενός stock 1/10 rc αυτοκινήτου,για παράδειγμα.
  Από την πίστα του κ. Μιχαηλίδη έχουν περάσει πάνω από 50 οδηγοί. Ωστόσο περίπου 20 είναι τα άτομα που ασχολούνται συστηματικά. Οργανώνονται αγώνες (περίπου δύο κάθε μήνα) και οι οδηγοί μοιράζονται σε δύο ή τρεις κατηγορίες ανάλογα με το αυτοκίνητο που τρέχουν. Συνολικά στα Slot μπορούν να υπάρξουν δεκατέσσερις κατηγορίες ανάλογα με το σασί, το καπάκι, την μετάδοση της κίνησης,τη χρήση ή όχι μαγνήτη (ο μαγνήτης κράτα το σασί πάνω στη  ράγα...όσο μπορεί τουλάχιστον) και το τερέν που τρέχουν όπως π.χ. άσφαλτος, χώμα, χιόνι, βράχια!
  Στην Ελλάδα υπάρχουν δύο μόνο επίσημες πίστες για Slot Cars. Είναι ακόμα αρχή για την κατηγορία αυτή στη χώρα μας ακόμα αν και στην Ευρώπη αριθμεί πάνω από μισό αιώνα επιτυχίας και φανατικούς οδηγούς.Για παράδειγμα στην Ισπανία το 1,5% του πληθυσμού της είναι εγγεγραμμένοι Slot Drivers. Ελπίδα του κ. Μιχαηλίδη είναι το Slot να πάει μπροστά και να φτάσουμε κι εδώ στα ευρωπαϊκά επίπεδα συμμετοχής του κοινού.
  Κάτι νέο γεννιέται λοιπόν και μακάρι να αποτελέσει από εδώ και πέρα μια σταθερή αξία στο χώρο του ελληνικού μοντελισμου.