Σάββατο 16 Ιουλίου 2011

Mini-z F1 by Voudouris


Δεν είναι μια ακόμα εκδοχή Mini-z. Είναι μια διαφορετική φιλοσοφία αυτοκινήτου. Μια άλλη αίσθηση της οδήγησης. Τη δοκιμάσαμε και σας την παρουσιάζουμε.



" 'Ελα, δεν θα το πιστέψεις. Αγόρασα Mini-z F1 και έχω τρελαθεί. Την Παρασκευή θα την πάω για δοκιμή", ήταν τα λόγια του φίλου Δημήτρη όλο χαρά. Κατάφερε και βρήκε το εν λόγω μοντέλο με receiver στα 27mhz και όχι στα 2,4ghz όπως επικρατεί πλέον. 'Ενας Θεός ξέρει που!

Η δοκιμή της φάνταζε πρόκληση αφού όσοι την ξέρουν λένε πως καμία σχέση δεν έχει με τα υπόλοιπα mini-z. 'Υστερα από λίγες μέρες βρεθήκαμε στην πίστα. Η Formula θύμιζε πιο πολύ στατικό παρά rc αυτοκίνητο. Η λεπτομέρεια κατασκευής ήταν εντυπωσιακή. Αεροδυναμικές επιφάνειες, θέση οδηγού, ψαλίδια, τροχοί...όλα ίδια με πραγματικό. Ακόμα και τα ελαστικά στο πλάι έγραφαν Bridgestone!
 
Ανοίγοντας το καπάκι ανακαλύψαμε την κλασική πλακέτα Mini-z, τη θήκη για τέσσερις μπαταρίες ΑΑΑ, και το brushed μοτέρ της Kyosho που έχουν όλα τα μοντέλα της κατηγορίας. Αυτό που δεν ήταν φανερό ήταν το σύστημα τιμονιέρας που ενδεχομένως να ήταν διαφορετικά σχεδιασμένο. Από άποψη διαστάσεων, η Formula έχει αισθητά μακρύτερο μεταξόνιο από τα υπόλοιπα, 129.3 mm για την ακρίβεια.Γι αυτό είναι σε κλίμακα 1/24 και όχι 1/28. Ωστόσο δεν κρατιόμασταν να έχουμε την Formula στον πάγκο, η πίστα περίμενε...

  Τα ελαστικά των Mini-z από το κουτί τους δεν είναι συνήθως και ότι καλύτερο. Έτσι και εδώ. Τα Radial της Kyosho δεν πάταγαν καλά. Αμέσως αντικαταστάθηκαν με Slic της Atomic μέτριας σκληρότητας. Το κράτημα όχι απλά βελτιώθηκε αλλά έγινε τέλειο. 'Υστερα από μερικούς γύρους εξοικείωσης μπορούσαμε να παίζουμε σε όλη την πίστα με τέρμα γκάζι και με γρήγορες "τιμονιές" η formula πήγαινε από κορυφή σε κορυφή με απόλυτη ακρίβεια.

  Δεν ήταν πιο γρήγορη από τα touring mini-z που έτρεχαν την ώρα εκείνη στην πίστα. Το stock μοτέρ της Kyosho είναι κατά κοινή ομολογία για "παιδική χρήση". Ωστόσο ήταν κάτι πολύ διαφορετικό, πιο εντυπωσιακό λόγω μεγέθους και αλλά και σχεδιασμού. Το ελεγχόμενο driftάρισμα στην έξοδο των στροφών, η εμπρόσθια αεροτομή που ακούμπαγε ελαφρά στην πίστα κατά την είσοδο και η περιστροφή των πολυάκτινων real looking ζαντών μας έκαναν να θέλουμε κι άλλο παιχνίδι...κι άλλο! Δύο ώρες εντατικής καταπόνησης του μονοθεσίου πέρασαν χωρίς να το καταλάβουμε.


  Ο μικρός Δημήτρης βασανίστηκε με διάφορους τρόπους  αλλά δεν μας αποκάλυψε το κατάστημα που βρήκε σε stock αυτή τη formula. 'Οπως προείπαμε στα 27mhz είναι πλέον δυσεύρετες. Τι να κάνουμε; Από Δευτέρα θα πάρουμε όλα τα μοντελομάγαζα που γνωρίζουμε τηλέφωνο για να τη βρούμε. Γιατί, τι είναι καλύτερο από μία Mini-z Formula στην πίστα; ΔΥΟ μονοθέσια να τρώγονται ασταμάτητα μέχρι κάποιο να σπάσει . . .