Τετάρτη 30 Ιανουαρίου 2013

Δοκιμάζοντας το Mini-z MR-03 VE: Part I


Η πληθώρα των σχολίων (κακεντρεχών και μη) στο facebook γύρω από το θέμα του VE στη χώρα μας, δημιούργησαν ένα πρόσφορο έδαφος ώστε να το δούμε ως ένα must have κομμάτι στα χέρια κάθε συνειδητοποιημένου mini-z maniac.


Κι ενώ το μαλλιοτράβηγμα έδινε κι έπαιρνε, στα χέρια του Στέλιου Μαδιανού κατέφθανε το πολυπόθητο σασί της Kyosho. Μας έταξε να το δοκιμάσουμε το περασμένο Σάββατο στην πίστα του rcXtreme όπου θα μαζευόμασταν και τήρησε το λόγο του.


Μες στην αναμπουμπούλα του αγώνα, ωστόσο δεν είχαμε όσο χρόνο θα θέλαμε για να το "γονατίσουμε". Συνεπώς, χωρίσαμε το αφιέρωμα σε δύο μέρη. Σε αυτό το μέρος θα αναλύσουμε τις πρώτες μας εντυπώσεις που ενδιαφέρουν κάθε μελλοντικό αγοραστή του και στο δεύτερο θα ολοκληρώσουμε την εικόνα σας για το MR-03 VE με ένα σχετικό video.



ΤΙΜΗ: Αγορασμένο από κατάστημα του εξωτερικού στοίχισε 235 ευρώ με τα έξοδα αποστολής να είναι δωρεάν. Περιλαμβάνεται μόνο το σασί, χωρίς ρόδες, χωρίς καπάκι, χωρίς τηλεκατεύθυνση.

ΧΡΟΝΟΣ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ: Τέσσερις ημέρες από την ημέρα αγοράς από Ισπανία. Από χώρες τις Ασίας ο χρόνος μπορεί να είναι υπερδιπλάσιος, ωστόσο η τιμή είναι κάτω των 200 ευρώ.

LOOK: Δεν χτυπάει εύκολα στο μάτι. Η πλαστική βάση κρύβει καλά το θαυματουργό μοτεράκι της Team Orion. Ξεχωρίζουν τα τρία καλώδια των φάσεων που σε κάνουν να πεις: Ωπ, τι έχουμε εδώ;

ΙΣΧΥΣ: Εδώ αρχίζουν τα καλά. Η brushless δύναμη μπορεί να παρομοιαστεί με ένα αντίστοιχο 32Τ καρβουνάτο μοτέρ. Το τίναγμα προς τα εμπρός ακόμα και με 8Τ Pinion, ακόμα και με ήπια "χαρτογράφηση" είναι εθιστική. Στη δοκιμή που κάναμε, το ευθυγραμμίζαμε σε κάθε ευθειάκι τις πίστας και πατάγαμε τέρμα το γκάζι βλεποντας το να επιταχύνει σαν slot car.

ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΡΥΘΜΙΣΗΣ: Χρησιμοποιώντας το ειδικό πρόγραμμα της Kyosho έχουμε πρόσβαση σε μια ποικιλία ρυθμίσεων και για το τιμόνι αλλά και για το γκάζι. Αυτό που μας έκανε εντύπωση ήταν η δυνατότητα drag brake (αφήνεις το γκάζι και το αμάξι φρενάρει από μόνο του, όσο το έχεις προρυθμίσει), το punch του γκαζιού καθώς και η δυνατότητα προστασίας των Life μπαταριών από αποφόρτιση.

ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ: Καμία σχέση με ότι ξέραμε μέχρι σήμερα. Με μπαταρίες Orion 750mah το παιχνίδι μπορεί να διαρκέσει έως και 50 λεπτά χωρίς βέβαια να του πίνουμε το αίμα. Το γεγονός ότι δεν υπάρχουν κάρβουνα και ο άξονας περιστρέφεται σε ρουλεμάν ελαχιστοποιούν τις απώλειες ενέργειας. Τέρμα πια αναζήτηση για διάρκεια. Ακόμα και με τις πιο...τελειωμένες μπαταρίες παίζουμε αρκετά.

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ: Απαράδεκτη. Το αυτοκίνητο είναι έρμαιο της δύναμης του μοτέρ. Τι κι αν φέρει μπιλάτο διαφορικό, τι κι αν ο ιδιοκτήτης του χρησιμοποίησε ένα πιο σκληρό T-plate και gyro, όταν ερχόταν η ώρα της στροφής το αμαξάκι χαροπάλευε με την υπερστροφή ή με το traction roll αν έβρισκε σε ένωση των πλακιδίων της πίστας. Η χρήση option ανταλλακτικών όπως damper plate system, αλουμινένια βάση μοτέρ και το χαμήλωμα του σασί είναι απαραίτητες ενέργειες.


ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Πρόκειται για ένα σασί καθαρά για αγωνιστική χρήση. Το να δώσεις το VE σε έναν πρωτάρη είναι σαν να δίνεις Honda S2000 σε έναν παππού 70 χρονών. Δεν υποφέρει από υπερθερμάνσεις κάνοντας το χρόνο ανάπαυλας μικρότερο και την προπόνηση εντονότερη. Πρέπει από την αρχή να στηθεί σωστά ώστε να δείξει απλόχερα τις χάρες του. Αν λοιπόν έχετε το σωστό στήσιμο, το σωστό χέρι, την υπομονή με οτιδήποτε καινούριο και το μόνο που σας λείπει είναι η λίγη (τρόπος του λέγειν) δύναμη, τότε το MR-03 VE είναι η καλύτερη επιλογή.


Ευχαριστούμε το Στέλιο Μαδιανό για τη διάθεση του αυτοκινήτου του και του ευχόμαστε καλή αγωνιστική συνέχεια. Βοήθειά μας, στους υπόλοιπους...