Πολλά καπάκια, άπειρες επιλογές για το mini-z σας. 'Ομως ποιο είναι το καταλληλότερο για υψηλές επιδόσεις μέσα στην πίστα;
Εκτός από την περίπτωση του Drift όπου το καπάκι έχει καθαρά αισθητικό ρόλο, σε όλες τις άλλες αυτό που θα χρησιμοποιήσουμε πρέπει να ικανοποιεί συγκεκριμένες πρακτικές προϋποθέσεις. Να κάνουμε ξεκάθαρο από την αρχή πως μιλώντας για καπάκι εννοούμε και τις ρόδες που το συνοδεύουν στο κουτί Autoscale της Kyosho ή άλλων εταιριών με προϊόντα Aftermarket. Πρωτού λοιπόν επιλέξετε, σκεφτείτε τα παρακάτω:
1ον) Σωστό offset τροχών: Μπορεί το offset να παίζει σημαντικό ρόλο στην οδική συμπεριφορά όμως σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να εξέχει ή ακόμα να είναι και "πρόσωπο" με το καπάκι. Ο λόγος; Οι πίστες για Mini-z οριοθετούνται με μπάρες από foam υλικό. Δεν υπάρχουν curb, δεν υπάρχει γρασίδι! Το κάθε οδηγικό λάθος έχει ως αποτέλεσμα τα αυτοκίνητα να χτυπούν συνήθως με το πλάι τις μπάρες αυτές. Εκεί είναι που η ρόδα ακουμπά το foam και το λάστιχο ξεζαντάρει, μιας και δεν είναι κολλημένο στη ζάντα! Συνεπώς επιλέγουμε μικρότερο offset ακόμα και αν μας κοστίζει στην σταθερότητα ή αλλιώς...φαρδύτερο καπάκι!
2ον) Το μεταξόνιο του σασί: Τόσο στα 2WD, όσο και στα 4WD το μεταξόνιο παίζει σημαντικό ρόλο στην οδική συμπεριφορά. Ιδίως στα πισοκίνητα, καθορίζει παράλληλα και τη θέση του μοτέρ σε σχέση με τον πίσω άξονα, κάτι που αλλάζει εντελώς το οδηγικό στυλ. Συνεπώς, έχοντας καθορίσει το μεταξόνιο που μας ταιριάζει, τότε προβαίνουμε και στην επιλογή του αντίστοιχου καπακιού. Τότε λοιπόν οι επιλογές μας μειώνονται αισθητά αλλά και πάλι η σειρά Autoscale με καπάκια της Kyosho είναι ατελείωτη!
3ον) Στρογγυλεμένες γωνίες: Μπορεί κάποια καπάκια να τα χαρακτηρίζει έντονη λεπτομέρεια όμως δεν είναι πάντα χρήσιμη. Το αντίθετο μάλιστα. Τα spoiler στο εμπρός μέρος τα κάνει cool looking αλλά τότε έχουμε γωνίες στον εμπρόσθιο προφυλακτήρα, γεγονός ανεπιθύμητο. Ο λόγος; Στα χτυπήματα πάνω στις foam μπάρες το αυτοκίνητο πρέπει να έχει αρκετή καμπυλότητα ώστε να γλιστρά και να φεύγει και όχι να μαγκώνει λόγω προεξοχών στον προφυλακτήρα.
4ον) Χρώμα: 'Οταν λέμε χρώμα δεν εννοούμε απαραίτητα έντονο που να χτυπά στο μάτι αλλά οπωσδήποτε να κάνει αντίθεση με την επιφάνεια της πίστας. Η πίστα δεν είναι πάντα σκουρόχρωμη αλλά και ανοιχτό γκρι ή και πράσινο όπως βλέπετε και στις φωτογραφίες. Στην αρχή του παιχνιδιού αν το αυτοκίνητο δεν κάνει και τόση αντίθεση δεν το πολύ υπολογίζει κανείς. 'Οταν όμως μιλάμε για αγώνα η διάρκεια οδήγησης, ο ανταγωνισμός με τους υπολοίπους, το άγχος, το βάρος της τηλεκατεύθυνσις είναι παράγοντες που κουράζουν και αποσυντονίζουν τον οδηγό. Εκεί είναι που το αυτοκίνητο πρέπει να "κάνει μπαμ" στο μάτι και να μην μοιάζει με το υλικό της επιφάνειας που τρέχει.
5ον) Πλαϊνή ενίσχυση: Για το τέλος αφήσαμε κάτι που λίγοι δίνουν σημασία. Το κατά πόσο το καπάκι είναι ενισχυμένο στα πλαϊνά μέρη του. το καπάκι δεν στηρίζεται στο σασί με πύργους και κοπίλιες όπως σε μεγαλύτερες κλίμακες αλλά σε τρία ειδικά δια μορφωμένα σημεία. 'Ενα στο εμπρός μέρος και δύο στο πλάι. Για βγει λοιπόν, ξεκουμπώνουμε τα δύο τελευταία και είναι σχεδόν εκτός. 'Οταν σε εκείνα τα σημεία το καπάκι έχει ελαστικότητα σε κάποιο χτύπημα το ξεκούμπωμα είναι σχεδόν βέβαιο. 'Οταν σε μια πίστα το μέσο Lap Time είναι περίπου 6 δευτερόλεπτα (τουλάχιστον στις ελληνικές πίστες), τα 2 ή 3 δευτερόλεπτα που χρειάζονται για το κούμπωμα είναι απίστευτο χάσιμο χρόνου στα πλαίσια μάλιστα ενός αγώνα. Δώστε λοιπόν ιδιαίτερη σημασία στο στοιχείο αυτό.
Και για όσους αναρωτιούνται γιατί δεν αναφέραμε τίποτα για την αεροδυναμική ή το κέντρο βάρους, δεν είναι πως δεν παίζουν ρόλο. Είναι πως έχει διαπιστωθεί ότι δεν έχει σημασία σε έναν αγώνα μόνο το πόσο γρήγορος είσαι αλλά και το πόσο σταθερός στην οδήγηση. 'Οταν το mini-z σας στον αγώνα δεν μαγκώνει στις μπάρες, δεν ξεζαντάρουν τα λάστιχά του, δεν ξεκουμπώνει το καπάκι του και τέλος είναι πάντα ευδιάκριτο στο μάτι σας, τότε έχετε το ιδανικό πακέτο για ένα καλό αποτέλεσμα!
Δείτε ορισμένες από τις επιλογές για καπάκι εδώ
Εκτός από την περίπτωση του Drift όπου το καπάκι έχει καθαρά αισθητικό ρόλο, σε όλες τις άλλες αυτό που θα χρησιμοποιήσουμε πρέπει να ικανοποιεί συγκεκριμένες πρακτικές προϋποθέσεις. Να κάνουμε ξεκάθαρο από την αρχή πως μιλώντας για καπάκι εννοούμε και τις ρόδες που το συνοδεύουν στο κουτί Autoscale της Kyosho ή άλλων εταιριών με προϊόντα Aftermarket. Πρωτού λοιπόν επιλέξετε, σκεφτείτε τα παρακάτω:
1ον) Σωστό offset τροχών: Μπορεί το offset να παίζει σημαντικό ρόλο στην οδική συμπεριφορά όμως σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να εξέχει ή ακόμα να είναι και "πρόσωπο" με το καπάκι. Ο λόγος; Οι πίστες για Mini-z οριοθετούνται με μπάρες από foam υλικό. Δεν υπάρχουν curb, δεν υπάρχει γρασίδι! Το κάθε οδηγικό λάθος έχει ως αποτέλεσμα τα αυτοκίνητα να χτυπούν συνήθως με το πλάι τις μπάρες αυτές. Εκεί είναι που η ρόδα ακουμπά το foam και το λάστιχο ξεζαντάρει, μιας και δεν είναι κολλημένο στη ζάντα! Συνεπώς επιλέγουμε μικρότερο offset ακόμα και αν μας κοστίζει στην σταθερότητα ή αλλιώς...φαρδύτερο καπάκι!
2ον) Το μεταξόνιο του σασί: Τόσο στα 2WD, όσο και στα 4WD το μεταξόνιο παίζει σημαντικό ρόλο στην οδική συμπεριφορά. Ιδίως στα πισοκίνητα, καθορίζει παράλληλα και τη θέση του μοτέρ σε σχέση με τον πίσω άξονα, κάτι που αλλάζει εντελώς το οδηγικό στυλ. Συνεπώς, έχοντας καθορίσει το μεταξόνιο που μας ταιριάζει, τότε προβαίνουμε και στην επιλογή του αντίστοιχου καπακιού. Τότε λοιπόν οι επιλογές μας μειώνονται αισθητά αλλά και πάλι η σειρά Autoscale με καπάκια της Kyosho είναι ατελείωτη!
3ον) Στρογγυλεμένες γωνίες: Μπορεί κάποια καπάκια να τα χαρακτηρίζει έντονη λεπτομέρεια όμως δεν είναι πάντα χρήσιμη. Το αντίθετο μάλιστα. Τα spoiler στο εμπρός μέρος τα κάνει cool looking αλλά τότε έχουμε γωνίες στον εμπρόσθιο προφυλακτήρα, γεγονός ανεπιθύμητο. Ο λόγος; Στα χτυπήματα πάνω στις foam μπάρες το αυτοκίνητο πρέπει να έχει αρκετή καμπυλότητα ώστε να γλιστρά και να φεύγει και όχι να μαγκώνει λόγω προεξοχών στον προφυλακτήρα.
4ον) Χρώμα: 'Οταν λέμε χρώμα δεν εννοούμε απαραίτητα έντονο που να χτυπά στο μάτι αλλά οπωσδήποτε να κάνει αντίθεση με την επιφάνεια της πίστας. Η πίστα δεν είναι πάντα σκουρόχρωμη αλλά και ανοιχτό γκρι ή και πράσινο όπως βλέπετε και στις φωτογραφίες. Στην αρχή του παιχνιδιού αν το αυτοκίνητο δεν κάνει και τόση αντίθεση δεν το πολύ υπολογίζει κανείς. 'Οταν όμως μιλάμε για αγώνα η διάρκεια οδήγησης, ο ανταγωνισμός με τους υπολοίπους, το άγχος, το βάρος της τηλεκατεύθυνσις είναι παράγοντες που κουράζουν και αποσυντονίζουν τον οδηγό. Εκεί είναι που το αυτοκίνητο πρέπει να "κάνει μπαμ" στο μάτι και να μην μοιάζει με το υλικό της επιφάνειας που τρέχει.
5ον) Πλαϊνή ενίσχυση: Για το τέλος αφήσαμε κάτι που λίγοι δίνουν σημασία. Το κατά πόσο το καπάκι είναι ενισχυμένο στα πλαϊνά μέρη του. το καπάκι δεν στηρίζεται στο σασί με πύργους και κοπίλιες όπως σε μεγαλύτερες κλίμακες αλλά σε τρία ειδικά δια μορφωμένα σημεία. 'Ενα στο εμπρός μέρος και δύο στο πλάι. Για βγει λοιπόν, ξεκουμπώνουμε τα δύο τελευταία και είναι σχεδόν εκτός. 'Οταν σε εκείνα τα σημεία το καπάκι έχει ελαστικότητα σε κάποιο χτύπημα το ξεκούμπωμα είναι σχεδόν βέβαιο. 'Οταν σε μια πίστα το μέσο Lap Time είναι περίπου 6 δευτερόλεπτα (τουλάχιστον στις ελληνικές πίστες), τα 2 ή 3 δευτερόλεπτα που χρειάζονται για το κούμπωμα είναι απίστευτο χάσιμο χρόνου στα πλαίσια μάλιστα ενός αγώνα. Δώστε λοιπόν ιδιαίτερη σημασία στο στοιχείο αυτό.
Και για όσους αναρωτιούνται γιατί δεν αναφέραμε τίποτα για την αεροδυναμική ή το κέντρο βάρους, δεν είναι πως δεν παίζουν ρόλο. Είναι πως έχει διαπιστωθεί ότι δεν έχει σημασία σε έναν αγώνα μόνο το πόσο γρήγορος είσαι αλλά και το πόσο σταθερός στην οδήγηση. 'Οταν το mini-z σας στον αγώνα δεν μαγκώνει στις μπάρες, δεν ξεζαντάρουν τα λάστιχά του, δεν ξεκουμπώνει το καπάκι του και τέλος είναι πάντα ευδιάκριτο στο μάτι σας, τότε έχετε το ιδανικό πακέτο για ένα καλό αποτέλεσμα!
Δείτε ορισμένες από τις επιλογές για καπάκι εδώ