Δευτέρα 1 Αυγούστου 2011

Πως επιβιώνει ένα Mini Buggy σε πίστα για 1/10

  'Οσοι έχουν ένα 18ράκι buggy προκειμένου να κάνουν το κέφι τους εύκολα και οικονομικά τα βρίσκουν σκούρα όταν θελήσουν κάποια στιγμή να το τρέξουν σε πίστα. Ο λόγος; Δεν υπάρχουν πίστες ειδικές για μικρά off-road στη χώρα μας και τα τρέχουν σε πίστες για 1/10 όπου συναντούν ορισμένες αντιξοότητες.
   Τα άλματα για 1/10 και οι ανωμαλίες του εδάφους φαντάζουν Γολγοθάς στα λιλιπούτεια buggy. Απογοητεύονται και θεωρώντας πως "δεν παίζει το ρημάδι" παρατούν την προσπάθεια. 'Ομως δεν είναι έτσι. Αν δώσετε σημασία σε μερικά βασικά πράγματα οι επιδόσεις αλλάζουν:
  
-Δύναμη του μοτέρ: Το ότι έχουμε ένα "τούμπανο" brushless combo για να κάνουμε σούζες στη γειτονιά δεν σημαίνει πως μπορούμε να κάνουμε το ίδιο και στην πίστα. Επίσης το γεγονός ότι τα 1/10 χρησιμοποιούν πολύ δυνατά μοτέρ μην σας ξεγελάει. 'Αλλο τα 1/10! Χρειαζόμαστε μειωμένη ροπή για να μην έχουμε ξεσπάσματα στα κλειστά κομμάτια αλλά και μικρή τελική ταχύτητα μιας και τα πολλά χιλιόμετρα προκαλούν αστάθεια. Πολλές φορές βλέπουμε mini buggy να βγαίνουν στην τελική ευθεία με πολλά γκάζια και με την παραμικρή αναπήδηση να βγαίνουν όχι μόνο εκτός πορείας αλλά και εκτός πίστας. Δεν θα ήταν υπερβολή να λέγαμε πως ακόμα και ένα brushed μοτέρ μπορεί να είναι το ιδανικό. Ενημερωτικά αναφέρουμε πως ο περσινός πρωταθλητής των Dirt Racers 1/18, κ. Βασίλης Σαριμιχαηλίδης, με ένα ελαφρώς modified brushed μοτέρ βγήκε πρώτος!

  -Ανάρτηση: Πολύς κόσμος ψάχνει το Set-up που θα του δώσει την άριστη οδική συμπεριφορά χάνοντας συχνά την ουσία: την απορρόφηση των ανωμαλιών του εδάφους. 'Οταν έχουμε ένα αυτοκίνητο που περνά τις λακκούβες σαν να μην συνέβη τίποτε, τότε έχουμε ένα σημαντικό πλεονέκτημα απέναντι στα άλλα αυτοκίνητα που πέφτουν μέσα σε αυτές.

  -Ελαστικά: Ας μην πονοκεφαλιάζουμε για το τι σκληρότητα  ή τι πέλμα ελαστικού πατάει καλύτερα στο χώμα. Πολλές φορές διαπιστώνουμε πως ακόμα και τα φθαρμένα λάστιχα μπορούν να κάνουν δουλειά. Κυρίως λόγω του ότι δεν "μαγκώνουν" κι έτσι δεν τουμπάρει το αμαξάκι μας στις στροφές. Προς Θεού, δεν σας παροτρύνουμε να παίζετε με τα λάστιχα μέχρι να βγει το insert από μέσα, αλλά και το ακούσιο driftάρισμα δεν είναι και άσχημο πολλές φορές.

  -Τηλεκατεύθυνση: Δεν είναι μόνο για να μεταφέρει εντολές από τον οδηγό στο αυτοκίνητο. Είναι και σύμμαχος του οδηγού κατά το παιχνίδι ή τον αγώνα. Μια τηλεκατεύθυνση με ρυθμίσεις των End Point Adjustment (EPA) και του Expodential μπορεί να φέρει τον τρόπο που συμπεριφέρεται το αυτοκίνητο στα δικά σας μέτρα. Και αυτό δεν ισχύει μόνο στα mini buggies αλλά παντού. Το ΕΡΑ καθορίζει τα άκρα της διαδρομής των servo σας και το Expodential την ευαισθησία τους στις κινήσεις των χεριών σας. Μια τηλεκατεύθυνση με τις ρυθμίσεις αυτές κοστίζει κάτι παραπάνω αλλά είναι είναι εφόδιο σε ότι RC κι αν οδηγείτε.

  -Χέρι: Το πιο σημαντικό ίσως σημείο το αφήσαμε για το τέλος. Πριν μερικές εβδομάδες στήνοντας και ρυθμίζοντας ένα Associated RC18T2 στην Arena και έχοντας φτάσει σε ένα καλό επίπεδο το πήρε το αυτοκίνητο για μια βόλτα ένας οδηγός ιδιαίτερα ταλαντούχος και γνωστός για τις διακρίσεις του στα 1/10 touring. 'Οχι μόνο το 18ράκι δεν τούμπαρε καμία φορά, όχι μόνο δεν έφυγε ποτέ από τις σωστές "γραμμές" της πίστας αλλά έκανε και μέσα σε λίγα λεπτά lap time που όλη μέρα δεν είχαμε κατορθώσει. Συνεπώς, αν το ένα σκέλος είναι το αυτοκίνητο, το άλλο ειναι ο οδηγός. Η αντίληψη του χώρου που έχει, ο σεβασμός του οχήματος και η εμπιστοσύνη στα αντανακλαστικά του. Και αυτό το πακέτο ή το έχεις ή το καλλιεργείς βήμα βήμα!

  Φυσικά ότι διαβάσατε παραπάνω δεν είναι το παν για την επίτευξη υψηλών επιδόσεων. Είναι όμως η βάση για να ευχαριστιέστε προπόνηση χωρίς να χρειάζεστε κι εκεί ξετουμπαριστή. Και επίσης,όσοι το βλέπετε και αγωνιστικά, να μπορείτε την άλλη μέρα ίσως να δείτε τον εαυτό σας στις φωτογραφίες του βάθρου!