Παρασκευή 21 Οκτωβρίου 2011

DRS System για Mini-z F1

 'Οταν μιλάμε για αεροδυναμική απόδοση στην F1 δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα. 'Η θα δίνεται έμφαση στη δύναμη downforce, ή στη μείωση της οπισθέλκουσας. Εκτός και αν  οι αεροδυναμικές επιφάνειες είναι κινητές και αλλάζουν τη γωνία προσβολής τους με τη ροή του αέρα.



  Το σύστημα Drag Reduction System (DRS) εξελίχθηκε στη formula 1 και λειτουργεί ως εξής: Στα κλειστά κομμάτια της πίστας που η ταχύτητα είναι μικρή η μία πτέρυγα του πίσω αεροδυναμικού συγκροτήματος έχει μεγάλη γωνία προσβολής. Προσδίδει έτσι μεγάλη κάθετη δύναμη στον πίσω άξονα των τροχών και καλύτερη πρόσφυση ελαστικών. Σε μεγαλύτερες ταχύτητες, όπου ανπτύσσονται κυρίως στις ευθείες, η πτέρυγα αυτή μειώνει τη γωνία προσβολής της χάρη σε έναν ειδικό μικρο-μηχανισμό. Η αντίσταση του αέρα (drag) μειώνεται ωφελώντας έτσι κατά 10-15km/h  την τελική ταχύτητα.


  Ωραίο και έξυπνο τέχνασμα. Ακόμα πιο ωραία όμως η εφαρμογή του σε F1 κλίμακας 1/24. Υπάρχουν αμφιβολίες ωστόσο στο κατά πόσο το DRS είναι απαραίτητο για τόσο μικρές φόρμουλες. Το μόνο σίγουρο είναι πως αποτελεί ένα ωραίο gadjet, γιατί ας μην ξεχνάμε πως F1 είναι στην κορυφή της ρεαλιστικότητας των mini-z.


 Αυτό που δεν καταφέραμε ακόμα να ανακαλύψουμε είναι ο τρόπος και το κριτήριο με βάση το οποίο κινείται η πτέρυγα. 'Εχετε καμιά ιδέα;

 Πηγή: miniz-racingclub.blogspot.com