Ο Κώστας Ζαχαρόπουλος περιγράφει με τον δικό του μοναδικό τρόπο τόσο τα γενόμενα του Σαββάτου στον πρώτο αγώνα του Hellenic Mini-z Cup, όσο και της μίας και μοναδικής προπόνησης που ήταν αρκετή να τον φέρει στην πρώτη θέση του βάθρου της Open Car Class:
“Το Σάββατο 6 Οκτωβρίου 2012 έγινε ο πρώτος αγώνας για το Hellenic Mini Z Cup 2012-2013 που διοργανώνει το rcXtreme. Το R/C Planet έχοντας επιβεβαιώσει την συμμετοχή για τους δυο (προς το παρόν) οδηγούς της ομάδας , Βασίλη Μακριδη και Κώστα Ζαχαρόπουλο (εμένα δηλαδή JJJ) βρέθηκε στην πίστα την Δευτέρα 1 Οκτωβρίου για την πρώτη και τελευταία προπόνηση πριν τον αγώνα.
Η πίστα απλά «ψαρωτικη» , η μεγαλύτερη που έχουμε αυτή την στιγμή στην Ελλάδα , με πολύ καλές προδιαγραφές τόσο για την πίστα αυτή καθ’αυτη όσο και για τον χώρο των Pit και γενικότερα του καταστήματος. Η διαγράμμιση θυμίζοντας την γνωστή για εμένα Arena , μου έκανε μεγάλη εντύπωση , και βέβαια το γυρολογιο που ξέφυγε λόγω μεγέθους από τα καθιερωμένα μας έδωσε μια αίσθηση άνεσης σε σχέση με την κούρασή που αποδίδουν οι πολύ μικρές σφιχτές πιστές.
Από την Δευτέρα τα αυτοκίνητα και των δυο οδηγών ήταν πολύ καλά , με αυτό του Βασίλη να ξεχωρίζει αισθητά από το δικό μου, ειδικά σε θέμα δύναμης. Τα καλά Set up δεν άργησαν να έρθουν και έτσι τα best lap άρχισαν να σπάνε το ένα μετά το άλλο , τόσο από εμένα όσο και από τον Βαλεριο Πετρουτσι , του οποίου είναι Home track , ενω ο Βασίλης κρατιόταν πολύ κοντά μας καθ’ολη την διάρκεια της ημέρας , παρ’ολο που η εμπειρία του με τον χώρο, συγκεκριμένα του Mini Z περιορίζεται περίπου στον ενάμιση μήνα , και η αγωνιστική του εμπειρία μόλις στον ετήσιο αγώνα του Mini Maniax.
Το best lap εκείνη την ημέρα κατέβηκε περίπου 3 δέκατα (0.3) σε σχέση με το προηγούμενο best lap που είχε ο Βασιλης Χρυσομαλλος , που επίσης είναι Home Track του με 8.00 δεύτερα. Κάπως έτσι τελείωσε η Δευτέρα και πέρασε όλη η εβδομάδα ενώ φήμες ήθελαν τον Πετρουτσι να θέλει πάρα πολύ τον αγώνα , και να κάνει προπόνηση σχεδόν καθημερινά.
Το Σάββατο ήρθε και μέσα σε όλες μας τις υποχρεώσεις ετοιμάσαμε τα αυτοκίνητα μας και πήραμε τον δρόμο για την πίστα νωρίς το μεσημέρι. Φτάσαμε εκεί , και το κακόγουστο αστείο του πιστάρχη Δημήτρη Μπατρη , «Κλεινουμε να πάμε για φαΐ και επιστρέφουμε στις 5 η ωρα» ακούστηκε σχεδόν αμέσως. Για λίγο το πίστεψα και αγχώθηκα αλλά γρήγορα με βοήθησε να καταλάβω ότι απλά αστειεύεται μιας και δεν νοείται η πίστα να κλείνει για μεσημέρι την ημέρα του αγώνα.
Ετοίμασα τον πάγκο , φόρτισα μπαταρίες και μπήκα να δοκιμάσω το αυτοκίνητο του Βασίλη μιας και εκείνος θα ερχόταν τελευταία στιγμή λόγω υποχρεώσεων. Το αυτοκίνητο πολύ καλό και δυνατό , σπάζοντας το προηγούμενο ρεκόρ που είχε μείνει από την Δευτέρα σε μόλις 12 γύρους. Δεν υπήρχε λόγος για κάτι παραπάνω , το καθάρισα και το άφησα στην άκρη να περιμένει υπομονετικά τον οδηγό του. Αμέσως μετά δοκίμασα το δικό μου , που φυσικά δεν είχε καμία τύχη να βρεθεί κοντά σε αυτούς τους χρόνους. Έκανα μερικές αλλαγές , άλλαξα μοτέρ και δοκίμασα πάλι , πλησιάζοντας αρκετά αλλά όχι κατεβάζοντας κι άλλο το χρόνο.
Ήξερα όμως ότι ο τελικός δεν θα παιχτεί σε αυτό το γυρολογιο και αυτό ήταν που με ένοιαζε. Αργότερα εμφανίστηκαν και άλλοι οδηγοί μέσα σε αυτούς και ο Βασίλης Χρυσόμαλλος , φανερά ταλαιπωρημένος από το σερί που τον κυνήγαγε από το προηγούμενο χάραμα , και με έκπληξη μάθαμε ότι θα τρέξει και στις 3 κατηγορίες.
Γρήγορα γρήγορα μπήκε μέσα και κατέβασε κι άλλο το Best Lap επιβεβαιώνοντας και σε εμένα αλλά και στον Βασίλη ότι η δουλειά μας δεν θα ήταν εύκολη. Με το καλημέρα είχαμε λοιπόν 4 οδηγούς για το βάθρο , από την μια ο Βαλεριος και ο Χρυσομαλλος , στην πίστα τους και με πολλούς γύρους και ώρες στο μπλοκάκι , και από την άλλη εμείς , με μια μόλις προπόνηση και με ντεμπούτο στους αγώνες Mini Z.
Με τα πολλά ο αγώνας ξεκίνησε.
Τα προκριματικά έδειχναν να τελειώνουν γρήγορα. 2 πεντάλεπτα , που μετράνε αθροιστικά. Στην Stock Βουδούρης , Χρυσόμαλλος και Γεωργιοπουλος ήταν η πρώτη 3αδα με Πετρούτσι να ξεκινάει τελευταίος. Στα LM Περούτσι , Μπατρης , Χρυσόμαλλος και Πολίτης ήταν η σειρά εκκίνησης. Στην γρήγορη κατηγορία όπου το ενδιαφέρον ήταν τεράστιο, εγώ ξεκίναγα πρώτος , Παρδαλακης μετά από ένα πολύ καλό δεύτερο προκριματικό πλασαρίστηκε δεύτερος, Περούτσι τρίτος και Μακριδης τέταρτος , με την διαφορά δεύτερου με τέταρτο να είναι πολύ μικρή , όλα κρίθηκαν πραγματικά στο δευτερόλεπτο. Ο πολύ γρήγορος Χρυσόμαλλος ξεκίναγε 6ος.
Και περάσαμε στους τελικούς. Αν και η σειρά με την οποία ξεκινήσαμε δεν ήταν η σωστή , ο χρόνος που έπρεπε να παραμείνει ως διάλειμμα παρέμεινε και έτσι προλάβαμε να ετοιμάσουμε τα αυτοκίνητα μας. Ξεκινήσαμε με την Open λοιπόν. Στηθήκαμε στην εκκίνηση , ακούσαμε το Beep Και ξεκινήσαμε. Ο Μακριδης πετάχτηκε πολύ γρήγορα και δυνατά δίπλα μου , αλλά από ότι κατάλαβα αργότερα κάποια επαφή με τον Πετρουτσι κράτησε και τους δυο αρκετά πίσω. Έτσι από την αρχή κιόλας το «φαβορι» πριν τον αγώνα , και ο Μακριδης ήταν ήδη μακριά από την μάχη για την πρώτη θέση.
Εγώ ξεκίνησα καθαρά και γρήγορα έφυγα μπροστά ενώ αν θυμάμαι καλά ο Χρυσόμαλλος είχε βρεθεί δεύτερος να με κυνηγάει αλλά με μεγάλη διαφορά. Πολύ πριν τα 3 λεπτά είχα βρεθεί να έχω ήδη ρίξει γύρο σε Πετρουτσι και Μακριδη , ενώ αργότερα κοντά στην μέση του αγώνα μετά από κάποιες καθυστερήσεις βρέθηκα να είμαι και περίπου ενάμιση γύρο μπροστά από τον δεύτερο Χρυσόμαλλο. Μακριδης και Πετρουτσι είχαν κάνει εκπληκτικό comeback έχοντας επιστρέψει στην μάχη για το βάθρο με τον Μακριδη να είναι 3ος και τον πετρουτσι 4ος. Βέβαια η διαφορά 2ου με 3ου ήταν γύρος και κάτι , ενώ 3ου με 4ου πάνω από 3 γύρους.
Έχω σε πολύ χαλαρό ρυθμό μακριά από λάθη , οδηγούσα τον αγώνα κάνοντας οικονομία. Ο Χρυσόμαλλος κατέβαζε το γυρολόγιο του γρήγορα και μάζευε χρόνο , ενώ Μακριδης στο κυνήγι για την δεύτερη θέση , γυρναγε γρήγορα αλλά αθόρυβα μέσα στην πίστα. Περίπου στο ένατο λεπτό , ένα συμβάν στην παρατεταμένη και ο Μακριδης ήταν έξω με σπασμένο εμπρός επάνω αριστερό ψαλίδι , αφού κάποιος τον χτύπησε όπως έμαθα μετά , ενώ είχε μια σίγουρη θέση στο βάθρο , και με τις διαφορές 1ου 2ου και 3ου να είναι στον γύρο όλα ήταν ανοιχτά για όλους και όλες τις θέσεις.
Έτσι ο Χρυσόμαλλος ακόμα πιο άνετος στο κυνήγι για την πρώτη θέση. Κάποιες βεβιασμένες προσπερασεις , λίγο η ταχύτητα , κάποια λάθη ήρθαν και μου επέτρεψαν να μην ανεβάσω ρυθμό ρισκάροντας κάποιο φλερτ με τις μπαριερες και βέβαια χαμένο χρόνο. Έτσι πήγαμε περίπου μέχρι το 13 , όπου ο Χρυσόμαλλος πλησίαζε και μετά κάποιο λάθος θα στοίχιζε χρόνο. Κάπου εκει και μέσα στον γρήγορο ρυθμό του , έκανα και εγώ 2 λάθη σε προσπερασεις και έτσι ο Χρυσομαλλος πήρε πισω τον γύρο του και ήμασταν πια στον ίδιο γύρο με την διαφορά στα 7-8 δεύτερα (περίπου γύρος) και εγώ να τον βλέπω περίπου μια ευθεία μπροστά μου , άλλοτε λιγότερο και άλλοτε περισσότερο.
Κάπως έτσι πήγαμε μέχρι το τέλος και έτσι διαμορφώθηκε η τελική κατάταξη. Από ότι έμαθα μετά ο Χρυσόμαλλος είχε και κάποιο άλλο χτύπημα στην αρχή που του στοίχισε και άλλο χρόνο , το οποίο αν δεν υπήρχε σίγουρα ο αγώνας θα είχε ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον.
.jpg)
Στα Stock Και στα Le man , Οι μάχες ήταν μεγάλες για το βάθρο και μέχρι το τέλος. Δυνατό Highlight στα Stock ο πολύ βελτιωμένος Γεωργιοπουλος και ο υποδειγματικός στην οδήγηση του και στα ντουμπλαρίσματα ο Βωβός.Ο Χρυσόμαλλος έπρεπε να είχε κερδίσει αλλά περίπου ένα γύρο πριν το τέλος , ένα χτύπημα από οδηγό που ντουμπλαριζοταν του στέρησε πολύτιμο χρόνο (περίπου 2 γύρους) και έτσι από πρώτος βρέθηκε τρίτος έναν γύρο πιο πίσω. Στα Le Man , ο Πολίτης αν και άτυχος με κάποια μικρά προβλήματα στάθηκε άξια ανάμεσα στα άλλα 3 πολυβόλα που και πάλι έδιναν την δική τους μάχη μέχρι το τέλος.
.jpg)
Η οργάνωση πολύ καλή , η πίστα εξαιρετική , η κατηγορία είναι πολύ δύσκολη ειδικά για τον αλυτάρχη ώστε να μπορεί να προσέχει όλα τα αυτοκίνητα να δίνει ποινές και να ενημερώνει με ντουμπλαρίσματα. Η δικιά μου άποψη , όπου διατέλεσα χρέη αλυτάρχη σε Stock και σε Le Man , είναι ότι οι οδηγοί θα πρέπει να λύνουν μεταξύ τους τις διαφορές με το Fair Play , όπως και γινόταν σε όλους και από όλους ανεξαιρέτως. Ο αλυτάρχης θα πρέπει μόνο να ενημερώνει για ντουμπλαρίσματα και η γραμματεία για διαφορές και κατάταξη. Νομίζω ότι οι ποινές δεν χωράνε σε αυτή την κατηγορία.
.jpg)
Επίσης πολλά συγχαρητήρια αξίζουν και στον πισταρχη Δημήτρη Μπατρη , ο οποίος όχι μόνο στήριζε την ομάδα του και βοηθούσε όλους τους υπόλοιπους αλλά δεν άφησε και τον αγώνα στο έλεος της τύχης. Αφού έτρεχε για οποιοδήποτε θέμα, έβγαζε κατατάξεις , και βέβαια έλυσε πολύ γρήγορα ώντας διαλλακτικός και συζητήσιμος και βέβαια πρόθυμος ότι πρόβλημα δημιουργήθηκε με το Loop , και του άλλαξε αμέσως θέση ενώ δόθηκε χρόνος για δοκιμές ώστε όλοι να ελέγξουμε ότι γράφουμε κανονικά. Αυτή είναι σωστή συμπεριφορά πισταρχη και όχι απαντήσεις τύπου , "Αφού είναι το μόνο που δεν γράφει δεν είναι δικό μας θέμα". Και σε αυτή την περίπτωση μόνο το δικό μου δεν έγραφε ;) μέχρι που κοιτάξαμε τους χρόνους.
Προσωπικά είμαι απόλυτα ικανοποιημένος από την οργάνωση και τον αγώνα και σίγουρα θα κυνηγήσω το υπόλοιπο πρωτάθλημα ;)
Το R/C Planet και εγώ προσωπικά θέλω να ευχαριστήσω όλους όσους μας στήριξαν και μας στηρίζουν καθημερινά με οποιονδήποτε τρόπο , το Mini Maniax για την βοήθεια του , και να συγχαρώ ειδικά τον οδηγό μας Βασίλη Μακριδη για το εξαιρετικό αποτέλεσμα του ακόμα και μετά την ατυχία του. Θα επανέλθουμε βελτιωμένοι και θα προσπαθήσουμε , όπως ήδη κάνουμε, να δώσουμε μια άλλη σημασία στον χώρο και τους αγώνες των Mini-Z.
Για το MiniManiax.gr
Κώστας Ζαχαρόπουλος"